• Livsnjutaren666

Vad tror ni om föräldrargrupp i oroligt område?

Hej!

Jag är styvförälder till en 12 årig pojke och han går på en skola där det är lite oroligheter . Det som händer på skoltiden är inget som jag kan vara med och påverka så mycket, förutom att vägleda min styvson rätt.

Här är bara en liten del av vad som hänt, finns misshandelsfall mm oxå.
    Nu är det så att det har blivit oroligare i området på kvällar och nätter.
    Det har varit en anlagd brand på skolan där det hade tagit sig riktigt bra i en vägg (kvällstid)
    För ca 3 veckor sedan var det flera fönster som blev krossade på dagiset.
    I Tisdags brann det i ett förråd, vilket ledde till att alla som bodde i hyresfastigheten fick evakueras.
    Igår kväll vid 21-tiden var det ett 10 tal ungdomar som höll på att elda i en skogsdunge ca 100 meter från våran fastighet, jag såg hur dom stod och sprutade på något på elden så lågorna blev ca 1 meter. Jag ringde polisen och gick till en granne som föjlde mej ner för att få tag på dessa. När vi kommer ner till platsen så har dessa hunnit lämna platsen, trots elden inte var under kontroll. En bensindunk var kvarlämnad som vi överlämnade till polisen.

Nu har jag börjat fundera om man skall gå till rektorn på skolan och be han att kolla intresset för en föräldrargrupp som kan gå i området på helgkvällarna för att synas och förebygga detta.

Förslag på vad ni tror om detta eller är det någon som anordnat nåt liknande som kan komma med tips?
    Vill inte att dom unga skall råka illa ut..

• Svar på tråden Vad tror ni om föräldrargrupp i oroligt område?
  • Livsnjutaren666

*puff*

Skriv gärna tankar eller funderingar gällande detta ...

Tack på förhand :)

• Vox

Jag blir spontant glad över att du är en person som bryr dig om din styvson och de andra barnens miljö. Tycker det låter som en bra idé att visa sitt engagemang och höja antalet synliga vuxna. Go  on! 

• Livsnjutaren666

Tack! Skönt med nån som pushar:) jag tycker det är viktigt att vi vuxna syns ute, men sen är ju frågan hur bland annat styvsonen gillar det hela...

• Vox
    Livsnjutaren666 skrev 2011-04-12 02:30:22 följande:
    Tack! Skönt med nån som pushar:) jag tycker det är viktigt att vi vuxna syns ute, men sen är ju frågan hur bland annat styvsonen gillar det hela...
    Ja alltid svårt att med "pinsamheter" i den åldern. Men om ni är flera vuxna som gör det ofta kanske det blir mer ligitimt. Det blir som något slags lugna gatan, som ett jobb typ...
Svar på tråden Vad tror ni om föräldrargrupp i oroligt område?