• Daniii01

Vilka mode-märken saknar ni i Sverige?

Är så himla trött på det svenska "vi ser alla likadana ut" mode utbudet. Saknar dessa märken otroligt mycket, nån mer som gör det? ^^

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka mode-märken saknar ni i Sverige?
  • Tecken

Det är iofs inget märke, men jag saknar affären C&A! Glädjen var enorm när Deichman äntligen kom till Sverige härom året   Blev väldigt glad när New Yorker kom hit också.

Pimkie tycker jag har fula saker. Bershka och New Look har jag aldrig hört talas om.

• Daniii01

Jaha se där , intressant!  C&A har jag aldrig hört talas om  ^^

Mjo smaken är som baken men de andra två märkena jag skrev om kan jag verkligen rekommendera.Bershka är ett spanskt märke och New look är från England , så grymmt snygga kläder och skor har de till bra priser  ^^
    Synd bara att Sverige är så sega med att få hit modemärkena. 

• sandrapersson

Tycker personligen att Pimkie har lite "tuffare" stil på sina kläder. Väldigt färgglatt.
    Men jag tror att de riktar in sig på lite yngre personer än 23 +...?

Berhska besöker jag gärna när jag är i södra europa.
    New look vet jag skall ha mycket snygga kläder för alla åldrar. Har själv ett par bekanta som handlar i deras butiker när de är utomalands. Väldigt snygga SKOR har de!

Finns även kläder från  nü by staff. Fast bara få butiker i Sverige, men priserna är höga. 799 kr ´+, men ja. snygga kläder iallafall, riktigt snygga kläder.

Kul att fler känner till dessa märken i lilla Sverige :)

• Linda1976
    Tecken skrev 2011-04-10 22:40:42 följande:
    C&A är typ som HM, fast mycket roligare! De har flera egna märken och där finns verkligen något för alla: www.c-and-a.com/uk/en/corporate/fashion/
    Jag också! Sen saknar jag GAP. Det fanns på Åhléns för typ 10-15 år sen....
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Bling1975

Gillar ingen av de tre i TS, lite för "billiga" och tonårsaktiga för mig. Jag kan sakna Dorothy Perkins från England (fanns en kort stund på SOUK gallerian i Stockholm) och DSW i New York där de säljer designerskor till sjukt bra priser, kan verkligen inte gå in där utan att komma ut med minst 2-3 par. I övrigt är det inte någon direkt affär/märke utan snarare bredden på varuhusen i London och New York jag saknar.

Stitch längtar efter Lilo
  • Vienzi

Bershka och Pimkie har jag varit inne i flera gånger utan att nånsin hitta ett enda plagg jag skulle vilja ha så dem saknar jag inte precis... Däremot C&A och GAP. Kanske Stradivarius också...

• sandrapersson

Kan tänka mig de som ej gillar dessa kläder är iallafall över 25-30 år. Kan förklara endel ;)

• Tecken
    sandrapersson skrev 2011-04-11 17:08:08 följande:
    Kan tänka mig de som ej gillar dessa kläder är iallafall över 25-30 år. Kan förklara endel ;)
    Fel. Jag är över 25, men under 30. Och närmare 25 än 30
  • sandrapersson
    Tecken skrev 2011-04-11 17:15:46 följande:
    Fel. Jag är över 25, men under 30. Och närmare 25 än 30
    Det vill säga, över 25 ;) som jag skrev! Men klart ni hänger inte i dessa "små barns butiker".
    Ni satsar väl mera på indiska... ;)
  • Tecken
    sandrapersson skrev 2011-04-11 17:29:14 följande:
    Det vill säga, över 25 ;) som jag skrev! Men klart ni hänger inte i dessa "små barns butiker".
    Ni satsar väl mera på indiska... ;)
    Ha, knappast. Jag har däremot alltid haft en klassisk stil. Jag har aldrig gillat HMs ungdomsavdelning, t ex.
  • JPT

C&A som har nämnts tidigare skulle jag gärna ha i Sverige. De har varkligen något alla, vare sig man är 18 eller 65 år.

Av de tre som nämndes av TS skulle jag helst vilja ha Bershka i Sverige. Pimkie är lite väl tonårsaktigt för mig som är 24 år ung. Blev att jag handlade där då och då när jag bodde i Frankrike, men så fanns det inte jättemånga klädaffärer i Annecy heller. 

• Daniii01

Stradivarius och Bershka  tillhör samma "familj" de har samma ägare och skapare.

Läste för ett tag sen i Metro att Gap ska komma till Sverige , igen!

• Agnes Grey

Ann Taylor. Kan för mitt liv inte förstå varför dessa kläder inte säljs utanför USA.

• Virriga Vera
    Daniii01 skrev 2011-04-20 21:10:33 följande:
    Stradivarius och Bershka  tillhör samma "familj" de har samma ägare och skapare.

Läste för ett tag sen i Metro att Gap ska komma till Sverige , igen!
    GAP/Old Navy säljer över nätet till Sverige. Jag beställer en del därifrån.
  • auster

Saknar Agnes B (franskt) och Jigsaw (UK). Dyrt och bra. Sen vore det bra med ett M&S när man ska handla nya kalsonger.

Svar på tråden Vilka mode-märken saknar ni i Sverige?