• Conzec

Vad kan en rimlig lön vara?

Hej!

Nu är det så att ev. jag kommer få en ny anställning på ett företag som heter XXXXX

Det är alltså ett lagerarbete det handlar om, där saker som orderplock m.m förekommer..

Det jag undrar är om ni vet vad en rimlig FAST LÖN kan ligga på en sån här typ av bransch.. Någon inom denna branschen som ev. kan uttala sig om detta.

Vill jämföra med mitt nuvarande jobb, borde vara bättre LÖN än en telefonförsäljare. 

• Svar på tråden Vad kan en rimlig lön vara?
  • Tecken

Svårt att ge dig ett svar utan att veta mer (t ex var i Sverige, utbildning, erfarenhet etc). Jag antar att du redan kollat här: http://lonelistan.se/

• Conzec
    Arbetet består bl a av orderplock, påfyllnad av plockplatser samt packning.

klarar av att arbeta i ett högt tempo och som samtidigt är noggrann. 

Det är också viktigt att du kan läsa och skriva på svenska, har en god hälsa och fysik samt grundläggande datavana.

Har ni några gissningar?
  • Conzec

Kan säga att det är Dalarna, utbildning har jag men inte inom det yrkesområdet.

• Conzec

Har hört bud på 20 också.. ev lite mer om man har truckkort.

Frågan är vilket fack det gäller.. 

• Conzec

Fler får gärna uttala sig, som är mer insatt i ämnet.

• violatricolor
    Conzec skrev 2011-04-11 00:24:47 följande:
    Har hört bud på 20 också.. ev lite mer om man har truckkort.

Frågan är vilket fack det gäller.. 
    Beror på vad det är för typ av lager. Livsmedel? Skogs- och trä? osv
  • Conzec

Det är ett lagerarbete som har med böcker att göra. Vi paketerar det.

distribuera böcker åt bokförlag och bokklubbar. 

• violatricolor

Svårt att veta. Vet inte så mycket om de olika fackförbunden för lagerarbetare men efter en snabb sökning på google så visar det sig att många tillhör Transport. Sen finns det de som är med i SAC eller SIF också.

• Conzec

Ja det är lite oklart vilket fack man skall vara med i när det gäller denna typ av produkter. Böcker och liknande.. 

• violatricolor
    Conzec skrev 2011-04-11 01:12:05 följande:
    Ja det är lite oklart vilket fack man skall vara med i när det gäller denna typ av produkter. Böcker och liknande.. 
    Du vet ingen som kan ta reda på det då? Känner någon på arbetsplatsen? Eller ring runt till fackförbunden och fråga.
  • äppelmos

130kr/timmen med truckkort..

• Isalel

Är det på ackord kan det ju sticka iväg upp om man är flitig till över 20 + OB men de löner jag sysslat med (som löneadministratör på stort livsmedelsföretag) har inte legat över 20 i grundlön, men strax därunder, runt 18500/19000 i grundlön, sen tillkommer ju OB tider på den arbetsplatsen som gör att det blir några tusenlappar till...

• Lottis77

Förlagssystem i Falun? (nyfiken fd bokförlagsanställd)

Gissning, mellan 18-19' (min man är lageranställd med många års erfarenhet och ligger en bra bit över det, men hans arbetsplats är välbetald.

Svar på tråden Vad kan en rimlig lön vara?