• ppluuss

Vågar ej visa mitt ansikte under samlag med min pojkvän

Hej, jag måste ställa en fråga som gnager..
    Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ca ett halvår, allting fungerar super bra.. Förutom att jag inte vågar visa honom mitt ansikte under samlag.. Förstår inte vad de beror på, vad är det för fel på mig..  Vi har verkligen föröskt men jag kan bara inte, jag gömmer mig ständigt eller lägger en kudde för ansiktet.. Vad är de för fel ?Tacksam för svar snarast :(

• Svar på tråden Vågar ej visa mitt ansikte under samlag med min pojkvän
  • sexologen

Hej!
    Du skriver att du inte förstår varför du inte vill visa ditt ansikte för din pojkvän men att du vill. Att inte vilja visa sitt ansikte i andra sammanhang än rent sexuella brukar tyda på en blygsel, att man skäms eller att man inte känner sig sann mot sig själv eller mot den man skyler sitt ansikte för. Du behöver fundera ut varför du tror att du gör det och om du vill sluta med det måste du gå till denna kärna och känna efter varför du gör som du gör.

En annan fundering är ju också om du vill du se på din pojkvän under sexakten, eller inte. Kanske väcker han något inom dig som du inte vill se?

Har du sett dig själv i spegeln då du onanerar, njuter av sex? Börja annars där att se på dig själv och att då du känner dig säker och tillfreds med det du ser visa det för någon du litar på och känner att du vill visa dig inför.

Ta hand om dig och följ din känsla. Om du upplever ditt problem som ohållbart tycker jag du ska söka hjälp på en ungdomsmottagning om du är under 25år eller om du är över 25år hos en psykolog/sexolog som kan hjälpa dig.

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Vågar ej visa mitt ansikte under samlag med min pojkvän