En seriös tatuerare är inte intressead i att ha missnöjda kunder. Det är ju deras rykte som står på spel.
Därför är det bra att du talar med honom om det du är missnöjd med.
Skuggning är svår att se resultatet på med det samma. Det tar ett bra tag innan nyancerna har satt sig. Jag hade samma problem som dig när jag fick en tatuering från en väldigt bra och väldigt känd tatuerare. Mitt problem var att jag ville bygga vidare på en 10 år gammal 1/3 sleeve till en fullsleeve. Motivet och arbetet var helt fantastisk och jag var extremt nöjd. Men lika nöjd som jag var med motivet, färgerna och allt annat, lika missnöjd var jag med området där den nya tatuering gick ihop med den gamla. Skuggorna passade inte alt och man kunde tydligt se en enorm skillnad i skuggningen.
Jag pratade med honom om det, och han sa det samma som din tatuerare. Skuggorna kommer att ljusna och man ville inte kunna se skillnaden. I mitt huvud var det omöjligt eftersom skillnaden var enorm!
Nu har jag haft tatueringen i 6 månader och den nya skuggningen har blivit mycket ljusare. Nu är skillnaden väldigt liten och folk ser inte längre att det är två olika tatueringar med 10 års mellanrum.
Så mitt råd är att ge det gott om tid. Skuggningen blir ljusare. Om det fortfarande inte ser bra ut, så få en tid och se vad som kan rättas till.