• coluna

Missnöjd med tatuering av duktig tatuerare

Jag har precis gjort en halvsleeve som inte alls blev som jag tänkt mig. Själva motiven är jättefina, de har jag ju själv valt ut. Utan det är hur tatueringen sitter ihop som jag är missnöjd med. På baksidan är skuggningen nästan helt svart, samma sak uppe vid axeln. Saken är den att jag har gått till en riktigt bra tatuerare, men det känns som om han i det här fallet faktiskt gjorde fel när han skulle sätta ihop motiven. Nu känner jag mig jätteledsen och vill inte visa upp armen alls. Ångesten ska vi inte tala om. Känns inte bra att ha en tatuering som enbart är snygg från en vinkel..

• Svar på tråden Missnöjd med tatuering av duktig tatuerare
  • Empan81

Heelt övertygad om att tatueraren skulle uppskatta om du kom in dit igen visade upp din arm och förklarar vad som känns fel. En seriös tatuerare vill aldrig lämna ifrån sig en missnöjd kund och hjälper dog säkertt med att försöka få till den såsom du vill ha den. Lycka till

• coluna

Jo det är klart, jag har till och med skickat bilder till honom om hur man skulle kunna fixa till den. Han skrev mest att det kommer ljusna, och att han ska försöka fixa en till tid åt mig. Ångrar lite att jag lyssnade på honom, att vi skulle tatuera ett motiv i taget och sen sätta ihop det.

• Adoniram

En seriös tatuerare är inte intressead i att ha missnöjda kunder. Det är ju deras rykte som står på spel.
    Därför är det bra att du talar med honom om det du är missnöjd med.

Skuggning är svår att se resultatet på med det samma. Det tar ett bra tag innan nyancerna har satt sig. Jag hade samma problem som dig när jag fick en tatuering från en väldigt bra och väldigt känd tatuerare. Mitt problem var att jag ville bygga vidare på en 10 år gammal 1/3 sleeve till en fullsleeve. Motivet och arbetet var helt fantastisk och jag var extremt nöjd. Men lika nöjd som jag var med motivet, färgerna och allt annat, lika missnöjd var jag med området där den nya tatuering gick ihop med den gamla. Skuggorna passade inte alt och man kunde tydligt se en enorm skillnad i skuggningen.

Jag pratade med honom om det, och han sa det samma som din tatuerare. Skuggorna kommer att ljusna och man ville inte kunna se skillnaden. I mitt huvud var det omöjligt eftersom skillnaden var enorm!

Nu har jag haft tatueringen i 6 månader och den nya skuggningen har blivit mycket ljusare. Nu är skillnaden väldigt liten och folk ser inte längre att det är två olika tatueringar med 10 års mellanrum.

Så mitt råd är att ge det gott om tid. Skuggningen blir ljusare. Om det fortfarande inte ser bra ut, så få en tid och se vad som kan rättas till. 

• Johanna 76

kan inte du ladda upp en bild så man kan få en uppfattning av din tatuering, jag har precis gjort mina motiv men ej bakgrund så jag är nyfiken på hur det kan se ut.Glad

Svar på tråden Missnöjd med tatuering av duktig tatuerare