• Bonsaiii

Rosa mingeldricka?

Hejsan!
    Vi ska ha namnfest i vår trädgård i sommar och det blir ca 60 gäster. Kom på att det vore trevligt att bjuda på någon mingeldricka medan man inväntar att alla ska komma och till det att cermonin ska börja.
    Är det någon som har något gott recept på tex bål som man kan göra mkt av? Gärna med sommar tema och gärna rosa då det är en tjej vi firar. Jag vill att den ska vara alkoholfri, tycker inte att det passar med alkohol på ett barns namnfest.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Rosa mingeldricka?
  • virre85

Jag tycker det är väldigt gott med vanlig hallonsoda bål
    Typ hallonsoda, sockerdricka, saft och frusta bär i.. Förr hade de en glass som var i små kulor från gb, tror det var solera eller nått i en grön buk. De va jätte goda att ha i bål, finns inte längre men något annat glassmärke kanske hwar något annat som man kan ha i?

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • virre85
    virre85 skrev 2011-04-11 11:08:42 följande:
    Jag tycker det är väldigt gott med vanlig hallonsoda bål
    Typ hallonsoda, sockerdricka, saft och frusta bär i.. Förr hade de en glass som var i små kulor från gb, tror det var solera eller nått i en grön buk. De va jätte goda att ha i bål, finns inte längre men något annat glassmärke kanske hwar något annat som man kan ha i?
    Hihi stavfel allan,, Solero i en grönburk
  • Goltlännig

När vi hade fest förra sommaren gjorde vi denna drinken,

Liquid Love

4 frysta jordgubbar
    9 cl tranbärsjuice
    1 cl sockerlag
    1 cl fäckpressac limesaft (jag använde lime p flaska)
    2,5 dl krossad is (använde inte jag)

Mixa alla ingredienser i en mixer/matberedare.
    Lägg i färska jorgubbar.

Jag hade i ca 2 dl sockerdrick aistället för isen. då kag tyckte det blev för myckte smoothies om man hade krossad is i. Man kan ha vanligt sodavatten istället för sockerdricka om man tycker det blir för sött.

Receptet är för 1 glas men jag gjorde iordning jordgubbskrosset sepparat och slog sockerdrickan över och bara rörde om så det borde gå att göra som bål.

Dricka blir söt, läskande och rosa av jordgubbarna och tranbärsjuicen.

• Tullemi

Nu finns det en jubileumscider i affären. Herrljungas päron med ros - det låter lite konstigt kanske men den är god och lite vuxen i smaken. Och ROSA så klart

Milea 080217 Lucas 100202
  • Bonsaiii

Ja men då skulle man ju kunna ha det med nå is och frysta jordgubbar kanske? Vad finns det för fina is dekorationer man kan göra då?

• virre85
    Bonsaiii skrev 2011-04-11 11:50:40 följande:
    Ja men då skulle man ju kunna ha det med nå is och frysta jordgubbar kanske? Vad finns det för fina is dekorationer man kan göra då?
    Finns massa olika, de har ju fina med hjärtat på ikea.. Du kan ju hälla i typ hallonsoda i så får bitarna fin färg med
  • Fija m 2 pojkar

Tycker själv att det är vansinnigt gott med flädersaft, utspädd med bubbelvatten. Har du i blåbär och hallon blir det rosa!

• Bonsaiii

Ja just det fläder är ju tok gott! Ska man mixa bären eller lägga i dem fysta?

• Bonsaiii

Nu är det snart dax för namnfest... Och jag har ännu inte bestämt bål.
    Ngn som har tips på ngn mer?!

• mamma 10
    Bonsaiii skrev 2011-05-24 14:53:23 följande:
    Nu är det snart dax för namnfest... Och jag har ännu inte bestämt bål.
    Ngn som har tips på ngn mer?!
    Är kanske för sent ute, men något som är väldigt gott OCH vackert rosa, är rabarber/citronsaft!! Blanda med bubbelvatten smaksatt med citron och voila!! Uppfriskande o gott!:)
  • Bonsaiii

För sent :/ men ngn annan kanske läser ditt tips :)
    Ska oxå testa det i sommar för det lät gott!

Ps liquid love var en succé! Super god verkligen!

Svar på tråden Rosa mingeldricka?