• Schön

2åring hostar HELA tiden

Hej
    Min lilla tvååring hostar HELA tiden. Hon kan knappt äta med anledning av hostan än mindre sova. Hon är grinigare än grinigast nu och Molipect hjälper ju inte ALLS! Vet någon någon bra hostmedicin som man kan ge. När jag hade hosta fick jag Cocilana är i vanliga fall stark motståndare att ge stark medicin till min dotter men nu börjar jag bli desperat!

Någon som kan ge mig råd?

• Svar på tråden 2åring hostar HELA tiden
  • HeartsOnFire

Det enda råd jag kan ge dig är att prata med en läkare så du får rätt medicin till ditt barn...det är nog ingen här på fl som kan säga till dig vad du ska ge för medicin.

• Labolina3

Håller med, självklart måste du prata m läkare!!! Det finns ju mkt bättre mediciner än mollipect för den är ju totalt kass... :-S Kan det vara förkylningsastma? Isf hjälper inte hostmed utan ni behöver luftrörsvidgande med. Ring barn.

• TheMother

Du får ringa läkare. Finns medicin att få utskrivet mot rethosta när de är två år.
    Kan som tidigare skriver även behöva luftrörsvidgande, och det kan hon få på vårdcentralen/barnmottagning. Antingen får hyon då Betapred-tabletter eller det samt andas in ventoline.

• Schön

Hej och tack för svaren! Var inne på jourläkarcentralen igår och hon fick inandas ventoline eftersom hon inte syresatte sig som hon skulle. Tyvärr stod jag inte på mig och fick en starkare medicin till henne.. Har iallafall ringt vc nu och hoppas få en tid i eftermiddag. Hon har flytande bricanyl och lephenthol decentol (eller hur det nu stavas..) men inget av dessa fungerar.
    /Cicci

• HeartsOnFire

Ventolin finns som flytande också som man kan köpa på Apoteket. Behövs förstås recept för det. Vi har det hemma och har behövt det till båda barnen.

Svar på tråden 2åring hostar HELA tiden