• alvide

Viking vs Superfit goretex skor

Jag tänkte inhandla ett par sommarskor i goretex då de andra är urvuxna.
    Vi har tidigare haft Viking Sparrow och har varit nöjda förutom att de är lite trånga att få på sen är de väldigt låga så det blir jämt sand i dom.
    Mina barns fötter är normala i storlek dvs varken smala eller tjocka fötter.
    Vad har ni för erfarenheter av Viking vs Superfit med goretex.
    Gärna både fördelar och nackdelar tack!
    (Jag har ingen möjlighet att prova i butik då det inte finns här utan jag kommer att beställa via webshop)

• Svar på tråden Viking vs Superfit goretex skor
  • Återkommande gäst

Jag köper Superfit till barnen och Viking till mig själv. Tycker att Viking är lite tyngre och klumpigare medan Superfit är lätta som mockasiner men ändå med bra sula och helt täta.

• Maisie

Vi har haft superfit till vår dotter med normalbreda fötter och vi är väldigt nöjda. De är väldigt lätta och smidiga. Dottern var 14 månader när hon fick dem och hon rör sig nästan lika obehindrat i dem som när hon är barfota inomhus. Många barn på mitt jobb har kavat (passar barn med breda fötter) och jag upplever dem som mycket tunga. Viking har vi ingen erfarenhet av.

• alvide

Tack för svaren hittills.
    Är fortfarande ganska kluven. I-landsproblem.
    Börjar bli lite panik då de inte har några sommar/springskor.
    Det verkar som att Superfit Sport 2 sitter bra på foten ändå. Men den ser ut som en vår och höstsko. Kan man ha den mitt i sommaren som en gympasko?
    De i Viking var Cascade eller Sparrow jag tittade på. De ser mera ut som vanliga springskor.
    Behöver ännu mer åsikter.

Svar på tråden Viking vs Superfit goretex skor