• Marianne84

Barn födda 2010 södra sthlm

Syftet med denna tråd är att kunna dela med sig av sina erfarenheter. Kan ju berätta att jag är född 84. Har en son som är född 2010.08.21 och har ett bonusbarn som är född 2007.05.21. Går på babysim steg 3. Gått på babymassage. Jag ammar fortfarande min son som är hans största matintag fortfarande. Men vad ni om dagarna nu när ni är föräldraledig? Tänkt stanna hemma länge eller längtar ni tillbaka till jobbet? Har ni oro över ert barn eller något annat. Här är man välkommen att prata och fråga om allt. Finns inga dumma frågor bara dumma svar ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-11 21:50
    Haha fint de blir med stavningen ibland när sonen ska vara med och trycka och man tror att man har redigerat texten rätt men nä då har mobilen gjort sin ändring utan att man har tänkt på de. Ser en del fel. Förlåt hoppas ni förstår vad jag menar ändå. :)

• Svar på tråden Barn födda 2010 södra sthlm
  • Belliz

Jag har en dotter som föddes 12/11-10, hon är alltså ganska precis 5 månader. jag har även en dotter född feb-07 och en dotter född mars-04.

på dagarna myser vi mest, har inga kompisar som är hemma på dagarna som vi kan umgås med och jag har inte tagit mig i kragen och kommit iväg till öppna förskolan.

vi bor i skogås, var bor du?

Än så länge längtar jag inte tillbaks till jobbet och ska iaf vara hemma till mitten av oktober. men jag hoppas på att kunna vara hemma längre.

Får skriva mer en annan gång, måste lägga dom två äldsta nu.

• Marianne84

Vi bor i botkyrka. De är så härligt att vara hemma. :) Men just nu är de mkt för att vi ska flytta men kommer bo kvar i Botkyrka men ska bara flytta till en bättre lägenhet och så. Så nu är de att rensa, packa, slänga saker och så.. De som jag gör varje vecka pÅ söndagar är att gå på babysim med min son. Vi går på steg 3 och de är hur mysigt som helst.

• Belliz

ja det brukar ju vara ganska mycket jobb inför en flytt. ska ni flytta till större?  vi bor i radhus, en 3:a så vi letar större, men vill gärna bo kvar i området eftersom äldsta tjejen har börjat skolan och trivs jätte bra där. det börjar bli lite trångt att bo så här men vi skyndar långsamt, måste hitta nåt som vi verkligen känner att vi vill och kan bo länge i.

Idag fick minstingen 5 månaders vaccinationen, usch vad ledsen hon blev. får se om hon får feber av den

• Marianne84

2kvm större men bättre område och bättre planering av lägenheten också.
    Men de kommer bli större senare i framtiden men de är då :)

5 mån vaccinationen ja den är ju inte den roligaste men värst var PKU testet de tar på sjukhuset för de stack honom fel 3ggr.

Min son fick inge feber av den iaf.

vart bor ni?

• Belliz

ok, ja men det är ju också viktigt, område och hur boendet är planerat. det kan ju kännas stor skillnad beroende på planlösning.

vi bor i skogås.

• Little me

Vi bor i Tullinge :) dotter född i december 2010.
    Flyttar från lgh till radhus i slutet av månaden.

På dagarna är vi ute och promenerar, umgås med kompisar, åker runt och fixar med ärenden eller är hemma och myser :)

• Marianne84

De är ju extra viktigt när man har barn. Vill flytta nu känner mig lite otålig :) Men de är inte så lång tid kvar ändå. Kommer lite närmare mina föräldrar också. De är skönt för min son är vääääldigt mammig men mina föräldrar går bra så dem kan vara barnvakt åt honom utan problem. Men enligt mina föräldrar så är han en kopia av mig.. ;)

• Marianne84

Går på BVC i tullinge och jobbar där bl.a. Bodde där tills ja flyttade till min kille så min bror bor i min lägenhet. Går på babysim på korallen i tullinge också.

• Little me

Jobbar du på BVC? Eller missförstod jag?

• Marianne84

Går där med min son. Jobbar på trädgårdsstadsskolan, får se när ja ska börja jobba igen. Trivs hemma med min son :)

Svar på tråden Barn födda 2010 södra sthlm