• Anonym (galen snart!)

BILD Vad är dessa slemtrådar i avföringen? OBS! Varning för känsliga...

Jag har haft sådana här slem trådar i min avföring i nästan ett år nu, det blir bara värre (oftare) och hårdare.
    Har varit hos doktorn, gjort koloskopi som inte visat någonting annat, men har inte fått något annat svar på vad det kan vara?!?! Någon som har haft liknande som kan dela med sig sin erfarenhet?

Vill tillägga att har gjort flertalet tester, blodprov, som har uteslutit salmonella, parasiter och virus. Har testat för mjölk och gluten intolerans, men inget kom upp. Har uteslutit mjölk från kost förut då jag varit överkänslig (mycket diarré) men nu funkar det med mjölk och mina diarréer har avtagit, istället är jag trög, vilket kan vara p.g.a. slemmet som gör att tarmluddet inte fungerar som det ska.

Idéer?

[IMG]i56.tinypic.com/2cysfsw.jpg[/IMG]

[IMG]i54.tinypic.com/dh4qon.jpg[/IMG]

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-11 15:38
    oi54.tinypic.com/dh4qon.jpg

oi56.tinypic.com/2cysfsw.jpg

då ovan inte fungerade

• Svar på tråden BILD Vad är dessa slemtrådar i avföringen? OBS! Varning för känsliga...
  • Anonym

Är väldigt likt binnikemask, har det uteslutits?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-11 15:52:18 följande:

Kan bara hålla med...

• Anonym (mask)
    Anonym skrev 2011-04-11 15:52:18 följande:

Tycker också att det ser ut som det.
  • Anonym (galen snart!)

Binnikemask har uteslutits, av alla dessa tester jag har fått göra.
    Själva grejen är att det är mer som om någonting platt har rullats ihop, därför ser det ut som mask / trådar, men egentligen kan det även vara tunnt och platt, ungefär som hopprullat gummi (tänk kondom material), om ni förstår vad jag menar....

Asch, skit att min läkare är så urbota seg, väntar på testresultat som skulle ta 2-3 veckor, nu har det varit 3 månader och han är såklart på semester i flera veckor innan jag får tag på honom igen.... :-S

• Anonym

Måste ju vara någon typ av mask. =/

• Anonym

Finns det inte någon typ av "plattmask"?

• Anonym
    Anonym (galen snart!) skrev 2011-04-11 16:08:55 följande:
    Binnikemask har uteslutits, av alla dessa tester jag har fått göra.
    Själva grejen är att det är mer som om någonting platt har rullats ihop, därför ser det ut som mask / trådar, men egentligen kan det även vara tunnt och platt, ungefär som hopprullat gummi (tänk kondom material), om ni förstår vad jag menar....

Asch, skit att min läkare är så urbota seg, väntar på testresultat som skulle ta 2-3 veckor, nu har det varit 3 månader och han är såklart på semester i flera veckor innan jag får tag på honom igen.... :-S
    Låter ändå som om att det är mask när du beskriver det, tycker du borde testa för det igen eller besöka nån mer specialliserad på området. Mask har ju en tendens till att bli resisstenta mot behandling, kanske kan ändra sig så de inte märks på tester heller??
  • Maskimagen

Jag har likadana. Har du fått något svar ännu? Vet du vad det är och hur man får bort dom?

• Vegismor

Kunde inte kolla på bilden men lät precis liknande som jag har. Har du fått veta något? Och har du ont i magen?

• Anonym (Reason)
    Vegismor skrev 2025-08-20 16:58:05 följande:

Kunde inte kolla på bilden men lät precis liknande som jag har. Har du fått veta något? Och har du ont i magen?

14 år senare får vi hoppas att ts mår bättre.
Svar på tråden BILD Vad är dessa slemtrådar i avföringen? OBS! Varning för känsliga...