Utslag & övergång
Hej,
min son är 4 månader och har på ena kinden haft något utslag som kommit och gått (mest kommit dock!) Detta gar pågått i 1 månad cirka. Det har dock aldrig varit såhär stort eller rött. Började med att vara tort, för att övergå till skorpa som jag senare kunde nätt riva av i flagor med nageln. Tror det ser liiiiite varigt ut också men är inte säker. Nu har han dessutom fått början till samma sak på andra kinden och två ställen i pannan. Jag har i min barndom haft nässelfeber men tycker inte detta ser ut som det.
Har fått tid till BVC på torsdag först..men har dock inte fullt förtroende för vår sköterska så därför frågar jag Dig!
Sedan undrar jag om amning. Jag helammar men känner att det är dags att börja vänja av honom. Vill sluta när han får tänder, då han är rätt "aggresiv" när han äter nu..och med tänder sedan...aj aj aj.. Och jag känner mig lite trött och hängig och vill tro att det är pga amningen. Sedan har han nu på sistonde börjat gnälla, verka orolig och ibland släppa och gråta när jag ammar. Jag har först trott att detta berodde på att han höll på att somna, men inte vill, och det är därför han blir ledsen. Men så är det inte alla gånger. Skall jag gå över till modermjölksersättning? Har börjat introducera havregröt för honom. Hur många gånger per dag ska jag ge honom det? Idag äter han knappt en halv smakportion.
Ha en bra dag!
Vänligen,
Ebba