• Theresseee

Vad irriterar du dig på?

Alla, eller de flesta iaf, har små saker som de irriterar sig på. Det kan vara hos andra människor, skratt, röst, kroppsspråk. Lagar, regler, tv-program. Endast fantasin sätter gränser så berätta, vad stör ni er på? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-11 16:39
    Glömde säga att jag stör mig mest på folk som inte kan skriva ordentligt. Och nu pratar jag inte sär skrivningar eller fellstavningar. :P

uttan när,, folk tyyyyp skrive.r såhäär. fasten d har gått ,,,, ut grunnskolan ock tyyp gymnasiiet mää

• Svar på tråden Vad irriterar du dig på?
  • Guldlockis

När folk stannar precis innanför eller utanför en ingång. I tex en affär. Ibland för att prata med nån och ibland även med kundvagn. Det blir stopp bakom om ni inte fattat det!!

• Theresseee
    Guldlockis skrev 2011-04-11 16:32:01 följande:
    När folk stannar precis innanför eller utanför en ingång. I tex en affär. Ibland för att prata med nån och ibland även med kundvagn. Det blir stopp bakom om ni inte fattat det!!
    Ja! Det är riktigt irriterande, ännu värre när DE blir sura för att man lite irriterad säger ursäkta mig! Som att det helt plötsligt är mitt fel att de står i vägen. 
  • Pettersson

Ja irriterar mej på den förbannade hackspetten som sätter i gång redan 6.30. Vardagarna vore vell okey men lörda å sönda de e för mycke

• Tecken

- Folk som ska på t-banan i rusningstid och ställer sig mitt för dörrparet.
    - Föräldrar (med barn i vagn) som förväntar sig att andra passagerare ska läsa deras tankar och hjälpa dem upp/ned från bussen.
    - Folk som precis ska betala på mataffären, men kommer ihåg att de glömt gräddfilen och "ska bara springa och hämta den - det går fort!". Det går aldrig fort.
    - Folk som äter med öppen mun. Tack, jag har sett maten på tallriken, jag behöver inte se den igen.
    - Folk som går runt och visslar för sig själva. Har en kollega som gör det hela tiden. Så störigt.
    - Hundägare som har hundarna okopplade, för "hon/han är ju så snäll! Han/hon vill bara hälsa!".
    - Folk som inte byter rulle när de tar sista toapappret.

+ några till saker jag inte kan komma på just nu.

• KlasKristian

Hahahaha, det här kan bli roligt...

Folk som står på fel sida i rulltrappor, Peter Settman, typ alla kvinnliga svenska komiker som finns, folk som inte kan stå i kö, hundar med kläder, folk som skaffar barn utan att kunna försörja sig själva, statsfeminism, inställningen att mångkultur är det bästa någonsin utan baksidor alls, Bayern München, att jag stör mig på så mycket, rökare, folk som äter övermogna bananer in public, tribaltatueringar, folk som tycker det är "unikt" att slänga in några extra W, H och Z i sina barns namn, musikgruppen Kent, fjortisar med musikmobiler men utan hörlurar, folk som rycker i handtaget när man sitter och skiter trots att det för helvete är RÖTT vid låset, folk som inte tycker man kan skämta om vad som helst, den svenska "det är alltid någon annans fel"-mentaliteten, butikskassörskor som tycker det är viktigare att tjattra med varandra än att expediera kunder, dyslexiwannabes (dvs folk som skriver som krattor och skyller på dyslexi utan att ha det - de är bara lata egentligen), Lars Winnerbäck, Star Wars, Jamba-reklamen på TV, folk som avfärdar sportintresse med kommentarer som "är det inte lättare att ge dem var sin boll i stället för att alla ska behöva jaga samma?", modern hitlistemusik, idominläppar, filmen Fight Club (jag vill gärna ha tillbaka de timmarna av mitt liv, vem klagar jag hos?), Eddie Meduza med supportrar, min övervikt som jag tyvärr är för lat för att göra något åt på allvar, människor som ser bra ut och vet om det och därigenom inte utvecklat någon personlighet alls, Vänsterpartiet, restskatt, curlingföräldrar, Tele2, Harry Potter, FL-medlemmar vars favoritord är "människosyn", "empati" och "dömmande (sic)", autonoma grupperingar och alla som på något sätt sympatiserar med dessa, brasilianska fotbollslandslaget, Carola, Gudrun Schyman, att så många verkar tro att det bästa sättet att motverka SD är att antingen förlöjliga dem eller förtiga dem, folk som uppdaterar sin Facebook med meningslösheter en gång i halvtimmen, Claes Borgström, alla sorters kvotering, prideparaden, folk som blir integritetskränkta av precis allt, Siba, att Caroline af Ugglas nästan vann Melodifestivalen häromåret med skitlåten "Snälla", dalt, gapandet om att SVT behöver fler kvinnliga programledare trots att de flesta som står till buds är minst halvdåliga och, om du nu har orkat läsa ändå hit, dig. Har du inget bättre för dig än att läsa meningslösa FL-inlägg från bittra stackare?

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Habbi
    Folk som röker/snusar gravida Folk som tror att de kan allt* Folk som tror de är coola när de kör bil snabbt och hetsigt, men i själva verket utsätter sig själva och framför allt andra i fara. När min pojkvän lämnar sina snusar överallt. När ett program på tvn precis börjat men det blir reklam efter typ 3 min. När försäkringskassan är dumma i huvudet. När grannarna har noll respekt för de andra i trapphuset. När mackan hamnar med smöret neråt mot golvet när man tappar den. När min bm säger att jag har gått upp för mycket i vikt under min graviditet fast jag inte har det. OSV!
  • linjes

Folk som inte kan passa tider

Min man som tjatar om allt,han säger det, sen skriver han det på sms minst 7ggr sen mail minst 3 ggr och gärna msn oxå om han får tillfälleObestämd

• finskaflikkan

Jag stör mig på designen på sl-bussarna... Iaf dom nyare för de finns tamejfan stoppknappar precis överallt! Och min son ÄLSKAR att trycka på dom! Inte så kul att säga till chaffisen hundra ggr oj de va sonen,  ursäkta... Skrikandes 

• BuoBä

Folk (inklusive min man) som inte kan titta och lukta på mat för att avgöra om den är ätbar utan hellre slänger den.  

• Soffpotatis

Folk som ställer sig för tätt i kön. Jag vill inte ha er andedräkt i nacken ! Ge mig lite utrymme.
    Det går inte fortare !
    När jag står och ska lägga mina varor på bandet och någon lutar sig över mina varor och knycker pinnen..
    När jag drar kortet så är ni redo att betala men era varor har inte gått igenom.
    När ni trycker mig i ryggen för att kön ska gå fortare men kvinnan framför mig ska betala först. Jag vill ge personen space.

Så jäkla irriterande

Svar på tråden Vad irriterar du dig på?