• heter

Någon som använder Weleda?

Ni  som använder eller har använt Weleda kan väl säga vad ni tycker är bra eller dåligt med serien? Jag har tänkt köpa mandelserien för den ska vara den som har minst skräp i sig har jag läst.

• Svar på tråden Någon som använder Weleda?
  • Anova

Jag gillar inte weledas ansiktsprodukter. Dels fungerar de inte på min hy (som är känslig) och dels luktar de väldigt (har använt Irisserien). De enda produkterna jag tycker är okej är deras Skin food (fungerar på torra händer) och deras läppbalsam (fungerar riktigt bra).

• heter
    Anova skrev 2011-04-13 02:56:09 följande:
    Jag gillar inte weledas ansiktsprodukter. Dels fungerar de inte på min hy (som är känslig) och dels luktar de väldigt (har använt Irisserien). De enda produkterna jag tycker är okej är deras Skin food (fungerar på torra händer) och deras läppbalsam (fungerar riktigt bra).
    Vad händer med din hy när du använder Weleda? Jag köpte mandel rengöring och ansiktslotion och har det första gången idag. Än så länge känns det okej men det brukar ju ta en vecka eller två innan man märker om det funkar eller inte. Har du bara provat Iris? Mandel ska ju vara för känslig hy annars.
  • Anova
    heter skrev 2011-04-13 03:16:44 följande:
    Vad händer med din hy när du använder Weleda? Jag köpte mandel rengöring och ansiktslotion och har det första gången idag. Än så länge känns det okej men det brukar ju ta en vecka eller två innan man märker om det funkar eller inte. Har du bara provat Iris? Mandel ska ju vara för känslig hy annars.
    Jag tyckte att min hy blev fick en fet hinna (har torr hy annars), dessutom fick jag "utslag" (tror inte att det är finnar, utan mer åt eksemhållet). Kanske skulle jag provat mandel, men fick rådet att prova iris pga min torra hy. (jag gick på rekomendationerna i butiken).
  • heter
    Anova skrev 2011-04-13 03:34:57 följande:
    Jag tyckte att min hy blev fick en fet hinna (har torr hy annars), dessutom fick jag "utslag" (tror inte att det är finnar, utan mer åt eksemhållet). Kanske skulle jag provat mandel, men fick rådet att prova iris pga min torra hy. (jag gick på rekomendationerna i butiken).
    Hur länge hann du använda den innan utslagen kom?
  • Anova
    heter skrev 2011-04-13 17:03:18 följande:
    Hur länge hann du använda den innan utslagen kom?
    Någon vecka tror jag.
  • heter
    Anova skrev 2011-04-13 17:08:34 följande:
    Någon vecka tror jag.
    Försvann utslagen ganska snabbt igen när du slutade med krämen?
  • Anova
    heter skrev 2011-04-13 17:09:59 följande:
    Försvann utslagen ganska snabbt igen när du slutade med krämen?

Japp, så jag gjorde kopplingen att det var krämen som "utlöst" utslagen. Det behöver ju inte betyda att det är så för alla, men så var det för mig. Jag har ju fortsatt att använda Weleda Skin food och den är hyfsad och där har det inte varit några problem, men så använder jag den inte i ansiktet.

• heter
    Anova skrev 2011-04-13 17:13:31 följande:

Japp, så jag gjorde kopplingen att det var krämen som "utlöst" utslagen. Det behöver ju inte betyda att det är så för alla, men så var det för mig. Jag har ju fortsatt att använda Weleda Skin food och den är hyfsad och där har det inte varit några problem, men så använder jag den inte i ansiktet.

Jag gillade känslan av mandel lotion i ansiktet men rengöringen tvättade inte bort sminket helt och då har jag bara en dagkräm med lite färg i. Jag vill använda mer naturliga produkter än typ Clinique etc men är lite skeptisk. Men jag får fortsätta och se vad som händer.
  • vivianne

Deras salva till små bayrumpor är superbra!!!

Men jag fick en av deras ansiktskrämer i present och det var ingen hit. Den tillförde inte tuillräckligt med fukt för min hy. Individuellt såklart...

• Anova
    heter skrev 2011-04-13 17:16:59 följande:
    Jag gillade känslan av mandel lotion i ansiktet men rengöringen tvättade inte bort sminket helt och då har jag bara en dagkräm med lite färg i. Jag vill använda mer naturliga produkter än typ Clinique etc men är lite skeptisk. Men jag får fortsätta och se vad som händer.
    Jag är också för naturliga produkter.. Nu mera har jag gått över till märket Balmbalm, för min torra hy fungerar det perfa.
Svar på tråden Någon som använder Weleda?