Teza73 skrev 2011-04-11 18:19:29 följande:
Hej Ts
Tråkigt att din son drabbats av detta. Jag har en son som idag är 16 år, han var oxå ett så kallat öronbarn som liten. Han hade 5 inflammationer på 4 månader och dom började prata om rör och sånt.
Just för att han fick så mycke antibiotika var dom rädda att han skulle bli resistent, framför allt var JAG det.
Så 5 gången han fick ont bestämde jag mej för att testa en huskur, tro de eller ej, men efter den gången har han aldrig haft en enda öroninflammation igen. Det jag gjorde var att blanda äppelcidervinäger med vatten, droppade i i örat och lät det vara en stund, sen lika i andra, det fina är att det även tog bort värken ganska snabbt, så min son bad tom om det närmaste dagarna då det ju tog några dar innan det helt försvann.
Han fick senare liiite ont i öronen någon gång och jag gjorde likadant, och det försvann igen, efter det har det aldrig kommit tillbaka.
Förstår om detta tips verkar lite galet, men ville iaf dela med mej, sen bestämmer du själv om du vill testa, om det nu finns äppelcidervinäger i landet du bor i.
Kram och lycka till mvh Teza
Ja men det är ju det jag känner, att jag är rädd att han ska bli immun...bor dessutom i ett land som fram tills några år sedan sålde antibiotika som om det vore alvedon.