• Längtarefterliten

    beställa pergotime?

    man kan ju numera beställa receptbelagda läkemedel via apotekets hemsida.. någon som gjort det med pergotime eller andra läkemedel? hur snabbt tar de innan man får hem tabletterna??

  • Svar på tråden beställa pergotime?
  • Längtarefterliten
    Barbabok skrev 2011-04-11 18:34:12 följande:
    Jag har beställt andra läkemedel, hur smidigt som helst, kom på 2-3dgr till närmsta Apotek.
    men kommer de inte hem till en när man beställer själv via internet?
  • Barbabok
    Längtarefterliten skrev 2011-04-11 18:47:29 följande:
    men kommer de inte hem till en när man beställer själv via internet?
    Det beror på vad du beställer, jag hade en del kylvaror.
  • Längtarefterliten
    Barbabok skrev 2011-04-11 18:52:14 följande:
    Det beror på vad du beställer, jag hade en del kylvaror.
    ah ok.. tänkte i första hand på tex pergotime, proggisar och trombyl tex
  • Barbabok
    Längtarefterliten skrev 2011-04-11 18:56:50 följande:
    ah ok.. tänkte i första hand på tex pergotime, proggisar och trombyl tex
    Det går nog på ngn dag, jag kom på att jag beställt kortison också, det kom på lådan.
  • Längtarefterliten
    Barbabok skrev 2011-04-11 19:00:35 följande:
    Det går nog på ngn dag, jag kom på att jag beställt kortison också, det kom på lådan.
    ok för tänkte pergotime är ju ofta slut på apoteken, har precis tagit min första kur men fick den av en kompis som hade en över så har inte hämtat ut själv ännu.. men går de fortare om man beställer själv än via apotekte tror du?
  • Barbabok
    Längtarefterliten skrev 2011-04-11 19:01:51 följande:
    ok för tänkte pergotime är ju ofta slut på apoteken, har precis tagit min första kur men fick den av en kompis som hade en över så har inte hämtat ut själv ännu.. men går de fortare om man beställer själv än via apotekte tror du?
    Ja absolut. Det skickas från ngt centrallager till hem/närmsta Apotek. annars kan det ju vara slut just där du brukar handla. Detta maxar chansen att få tag i det man vill ha. Jag beställde all min IVF-medicin på apoteket.se för att vara säker på att få allt, och i tid.
  • Längtarefterliten
    Barbabok skrev 2011-04-11 19:09:48 följande:
    Ja absolut. Det skickas från ngt centrallager till hem/närmsta Apotek. annars kan det ju vara slut just där du brukar handla. Detta maxar chansen att få tag i det man vill ha. Jag beställde all min IVF-medicin på apoteket.se för att vara säker på att få allt, och i tid.
    oh tack så mkt då ska ja göra det, ska beställa pergotime redan nästa månad om mensen kommer igång.. får ju inte inte ta perghotime varje månad..
  • Woman71
    Längtarefterliten skrev 2011-04-11 18:17:44 följande:
    man kan ju numera beställa receptbelagda läkemedel via apotekets hemsida.. någon som gjort det med pergotime eller andra läkemedel? hur snabbt tar de innan man får hem tabletterna??
    Ja alltså.... Pergotime har ju varit restnoterat länge nu. Jag passade på att hämta ut mina sista tabletter 1 månad innan jag skulle ta så att jag garanterat fick.  Fick dock köra till annan ort.
    Du kan säkert beställa via Apoteket också men tänk på att det finns många nya apoteksbolag såsom Medstop, Kronans droghandel osv.
  • Längtarefterliten
    Woman71 skrev 2011-04-11 19:11:22 följande:
    Ja alltså.... Pergotime har ju varit restnoterat länge nu. Jag passade på att hämta ut mina sista tabletter 1 månad innan jag skulle ta så att jag garanterat fick.  Fick dock köra till annan ort.
    Du kan säkert beställa via Apoteket också men tänk på att det finns många nya apoteksbolag såsom Medstop, Kronans droghandel osv.
    a jo.. ja ahr inte testat ännu som sagt eftersom ja fick ett paket av min kompis... men har på recept till fler ggr.. men bara så ja vet till nästa gång=) ska börja leta redan när nästa mens kommer, om den kommer vill säga=)
  • Althea
    Woman71 skrev 2011-04-11 19:11:22 följande:
    Ja alltså.... Pergotime har ju varit restnoterat länge nu. Jag passade på att hämta ut mina sista tabletter 1 månad innan jag skulle ta så att jag garanterat fick.  Fick dock köra till annan ort.
    Du kan säkert beställa via Apoteket också men tänk på att det finns många nya apoteksbolag såsom Medstop, Kronans droghandel osv.
    Vad har Medstop och Kronans Droghandel m fl att göra med det? Det är samma centrallager.
Svar på tråden beställa pergotime?