• väntar på mirakel

Gallskriker när hon får mat?! HJÄLP!

Har en tjej på 2 ½ månad. Hon har börjat med något nytt som gör mig tokig.
    Förstår inte vad som är fel. Hon flaskmatas och äter var tredje timme. Nu har hon börjat att gallskrika efter en liten stund när hon fått mat. I princip otröstlig och hysterisk. Tillslut somnar hon av utmattning! Då har hon fått i sig ca 30-60 ml bara.
    Det är inte så varje måltid, och när hon har sovit en stund så är hon på bra humör igen.
    Förstår inte vad det är för konstigt för när hon får maten så äter hon med god aptit i början så hon är ju hungrig.

Någon som känner igen sig?? Maten är inte för varm, köper inte riktigt att det är magen eftersom det inte är så varje gång. Det är inte ersättningen för vi har bytt och grejeat förut och den hon har nu är bäst.

Någon som har någon fundering?? Eller känner igen sig?

tack

• Svar på tråden Gallskriker när hon får mat?! HJÄLP!
  • Petra10

kanske får mycke luft i magen och får ont?? Vad använder du för flaska?

• pixie mason

låter som min gosse då han gallskriker också efter han ätit vi har också testa diverse saker som byte av mat och även flaskor men inget hjälper :S börjar också bli frustrerad men vi tror han kanske har kolik? 

• Lindreas

Vid den åldern började min grabb tjorva vid matningen också, vi bytte till större napp, och då lugnade han sig direkt.

• fridaand

Exakt så gör min två månaders son också. Äter lugnt de första 50-100 ml men börjar sen gallskrika. Fortsätter sedan att äta med skriket i halsen. Mellan matningarna så skriker han knappt alls och sover jättebra. Har provat större hål i nappen men då blev det för mycket och en kaskadkräkning som följd. Troligaste orsaken är magknip men vad ska jag göra för att hjälpa honom?? Han sköter magen ca 2gg/dygn, får minifom inför varje mål och rapas flera gånger under matningen. Har provat Semper Lemolac men den blev han inte mätt utav och skrek hela dagen oavsett hur mycket han åt. Kan man byta och prova NAN utan att trappa in den?? Och vilken NAN ska man prova? Många frågor snurrar i huvudet men man känner sig ganska hjälplös när de små har ont.

• Labolina3

så har vi oxå haft det. BVC trodde på kolik och vi gick på akupunktur. Det blev bättre men inte helt bra. Har bytt mat flera gånger och är nu tillbaka på nan ha som trots allt funkat bäst äen om det inte är helt bra. Hon är fortfarande ledsen ibland när hon äter men inte alls så mkt som förut, nu är hon 2,5 månaf. Som allra värst var det när vi körde althera i 3 v för att testa mjölkfritt, då var varje mål en kamp. Nu när hon blir ledsen mitt i maten funkar det för oss att stå o mata vid en vattenkran på full fräs... då blir hon lugn och äter lugnt! Kanske värt att testa?

• thegoddess

Så har min tjej gjort mycket med. Jag har kommit fram till att ibland är det magen/gaser eller bajs på g. Ibland är hon för trött för att äta.
    Hon har ätit med 3 timmars intervall men ibland vill hon äta efter 4 eller 2,5 timmar. Beror lite på hur aktiv hon varit och hur mycket hon sovit.
    Se till att tv och sånt är av så det är matro.
    Prova att lägga henne där hon sover på dagen och Mats henne där. Brukar funka för min i dom lägena

• Labolina3

TS och ni andra, hur har dett gått för er? Hoppas på bättring!!!!

• pixie mason
    Labolina3 skrev 2011-04-15 10:07:20 följande:
    TS och ni andra, hur har dett gått för er? Hoppas på bättring!!!!
    Min gosse skriker än när han äter men bara på kvällarna men nu vet vi att det är kolik så det är bara och försöka få han lugn och vänta ut skrik perioderna men ack va jobbigt det är när dom håller på flera timmar i sträck :S 
  • pixie mason

nån som fortfarande kolalr denna tråd? kan säga en sak som har hjälpt oss när gossen skriker när han sak äta är och bära runt på han samtidigt som han äter.. är jätte jobbigt men det är ju jätte jobbigt och höra skrik också.. 

• Trinity78

Min son (nu 3 mån) började skrika och konstra för några veckor sedan och det var tydligen så enkelt att det inte rann tillräckligt snabbt ur nappflaskan. Vi köpte nya nappar (storlek 2) och nu går det mycket bättre. Vi har dessutom både MAM och Dr Brown's nappflaskor som vi växlar mellan. Vissa dagar funkar den ena flaskan och andra dagar vill han ha den andra. Knepig liten kille

Reproductively challenged
  • beijer

min dotter på 3 månader har oxå börjat skrika. tänkte testa o byta te napp 2 o köpa magdroppar. o testa byta te nan ha lr nan pro? menn vet inte skillnaden på dem?
    idag så skrek hon bara en  liten stund så d var juh skönt.

jobbigt när dem små skriker så:( o man inte kan hjälpa dem små...

hur mycket äter era små?
    min lilla tjej äter inte alls mycket åt gången typ 90 kanske :( brukar göra 120 men hon äter inte upp d.. även fast d kan gå flera timmar på natten tex:(
    vet inte om d kan bero på att hon skriker så?
    börjar bli smått orolig..
    någon som har bra tips??

kan dem få kolik efter 3 månader? hur länge kan d sitta i?
    skriker dem alltid på samma tider? 

• fridaand

Min son är nu fem månader och det där med att han skrek slutade av sig självt efter några veckor. Verkar som att det är någon sorts fas som de går igenom. Med jobbigt är det när de skriker!

• Trynträ

Så gör vår son också ibland. Då stoppar jag i nappen tills han lugnat ner sig och sen går det oftast bättre.

• Trynträ

Kan tillägga att ibland får han sitta i babysittern och äta och det brukar också gå bra.

• pecosita

Känner igen detta från förra sommaren! Mina tvillingar flaskmatades och speciellt den ena verkade få ont i magen efteråt. Om det kom för snabbt ur flaskan blev det skrik direkt. Det gick bara med Aventflaskor eller MAM-flaskor med napp nummer 1. Sedan fick vi köra med minifom -dropparna i samband med matningen då blev det lite bättre.

Lycka till

• pixie mason
    Trynträ skrev 2011-07-23 22:30:55 följande:
    Kan tillägga att ibland får han sitta i babysittern och äta och det brukar också gå bra.
    ja baby sittern är utmärkt och ge mat i när inget fungerar så är den toppen ;)
  • Veritaslux

Min dotter ammas, men kan göra likadant. Då brukar det vara en rap och/eller fis som fastnat. Tar jag upp henne för att rapa henne skriker hon oftast ännu värre först, tills ett ljudligt starkt rap hörs, och så blir hon tyst!

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • LillaDaze
    pixie mason skrev 2011-06-07 19:27:11 följande:
    nån som fortfarande kolalr denna tråd? kan säga en sak som har hjälpt oss när gossen skriker när han sak äta är och bära runt på han samtidigt som han äter.. är jätte jobbigt men det är ju jätte jobbigt och höra skrik också.. 
    Så gör vi också! Det enda som hjälper, man vet att hon är jättehungrig men hon är så ledsen så hon inte kan äta för hon skriker så mkt. oftast tror jag det är för att hon är jättetrött och jättehungrig samtidigt, för direkt man har lurat i henne mat så somnar hon o sover många timmar...
  • Trynträ
    LillaDaze skrev 2011-08-23 22:17:31 följande:
    Så gör vi också! Det enda som hjälper, man vet att hon är jättehungrig men hon är så ledsen så hon inte kan äta för hon skriker så mkt. oftast tror jag det är för att hon är jättetrött och jättehungrig samtidigt, för direkt man har lurat i henne mat så somnar hon o sover många timmar...
    Tror också det har med trötthet att göra. Känns så i alla fall. Det är alltid svårare att mata om sonen är trött och hungrig och gallskriker än om han nyss sovit och gallskriker.
Svar på tråden Gallskriker när hon får mat?! HJÄLP!