Föräldrapenning
Planerar att gå hem nu 10 Maj och ta föräldraledigt eftersom jag inte har rätt till havandeskapspenning.
Surt att ta av de dagarna men är i v 30 nu och fått problem med ryggen så står knappt ut de veckor som är kvar.
Har skickat in alla intyg som försäkringskassan behöver för att beräkna min ersättning,gjorde det för ett par veckor sen.Och utifrån det som de hade då skulle jag få högsta ersättning,nu har de ringt idag och behöver komplettera intyg så typiskt,tar en månad nu innan de behandlat ärendet igen och har beräknad förlossning 23 Juni...Det som behöver kompletteras är för en tid för jättelängesen.Handlar om ca en månad där det saknas
information. A-kassan sa jag skulle börjat en praktik då men i samråd med handläggaren jag hade då hade den avbrutits och jag hade då blivit avanmäld.Man blir ju inte avanmäld från af om det är i samråd med handläggare?...Sen inte blivit inskriven igen förrän en månad efter.Fattar ingenting??
Problemet nu är att jag riskerar få lägsta nivå bara för att jag varit utskriven en månad.
Man måste varit inskriven en sammanhängande period efter man blivit arbetslös
men kan de verkligen ge lägsta nivå bara för jag inte stått för arbetsmarknadens förfogande en månad?!
Vi hade räknat med att få ut högsta ersättning efter det jag jobbat förut men det här kan rasera allt och jag har verkligen panik nu!
Vi har hus och min sambo läser så fattar inte hur vi ska reda ut detta om det här inte kan lösas.
Hatar försäkringskassan!
Vad får man ut på lägsta nivå?