• vit pion

Buffe till konfirmationsfest!!

Behöver tips, ideer, inspiration och recept till att ordna mat till min dotters konfirmationsfest om en månad.
    Jag har tänkt att göra en buffe med lite allt möjligt, som passar både ung som gammal.
    Jag beräknar att det kommer ca 30-40 personer till uppvaktningen.

Någon som har lite ideer och förslag??

Man kan ju även tänka sig att kombinera maten med lite köpta saker och lite hemmagjorda, så man inte vänder ut och in på sig själv, eller??

• Svar på tråden Buffe till konfirmationsfest!!
  • annzah

Klart du kan kombinera eget och köpt :) det är stressigt nog att ha en stor mottagning hemma!

Det vi har gjort under åren med konfirmationer, studenter osv. har varit att handla bufféfat från en lokal fisk/skaldjursbutik som gör gudomlig mat och sedan kompletterat med hembakt bröd, egengjord sallad osv. - det har väl varit t.ex lax, räkor och någon paté på faten - går ju lika bra med fat med kallskuret kött och komplettera med egengjord potatissallad kanske eller något åt det hållet?

Annars är ju pajer alltid käckt. Du kan göra några olika (lätt att förbereda ett par dagar i förväg så du slipper slå knut på dig själv) och så handla lite gott i delikatessdisken att ha till, några goda röror kanske, oliver eller liknande inläggningar, en stor god sallad...

• kouki

Vad jag fick på min student, som var mycket uppskattat, var Vitello Tonnato. Superenkel, och bra till buffé. Massa kallskuret är supergott, tycker jag personligen!^^

Svar på tråden Buffe till konfirmationsfest!!