• Ingalill Erlandsson

Välja piercing till barn

Hej alla glada vänner!

Min väninnas dotter skall pierca sigi naveln nu i dagarna!Glad Hon fyller 6 år om några dagar så tanken är att överraska henne.

Vi hade tänkt välja ett diskretare smycke med tanke på åldern. Kan ni rekommendera något? Måste det vara nickel- och blyfritt? Man kommer ju lite billigare undan med dessa (hehe).

MVH,
    Ingalill Erlandsson

Livet är till för att levas - tänk positivt i ur & skur!
  • Svar på tråden Välja piercing till barn
  • Citrusblomman

Varför pierca en 6-åring i naveln?

• viseversa

ha,ha denna tråd är UPPENBART för att provicera. ts lägg ner. finns nog INGEN som pearsar en 6 åring i naveln.

• Ingalill Erlandsson
    Citrusblomman skrev 2011-04-11 23:03:42 följande:
    Varför pierca en 6-åring i naveln?
    Det får stå för min väninnna. Själv tycker jag det är en kul grej! Är övertygad om att hon kommer bli helt till sigSolig
  • viseversa
    Ingalill Erlandsson skrev 2011-04-11 23:05:17 följande:
    Det får stå för min väninnna. Själv tycker jag det är en kul grej! Är övertygad om att hon kommer bli helt till sigSolig
    Men lägg av! Ditt skämt är inte speciellt kul! och jag tror itne många kommer tro detta. 
  • lunkentuss

1.2 mm i tjocklek är det minsta man kan få o det valde vi när vår 4-åring fick sin fittpiercing -just för att det skulle vara diskret o inte vara ivägen liksom...

• Anonym

Om ma har så otroligt kass humor - varför bemödar man sig med att regga sig på en sida då?

Man blir inte ens provocerad.. Bara kasst..

• Anonym
    lunkentuss skrev 2011-04-11 23:08:23 följande:
    1.2 mm i tjocklek är det minsta man kan få o det valde vi när vår 4-åring fick sin fittpiercing -just för att det skulle vara diskret o inte vara ivägen liksom...
    ha,ha blev hon nöjd?

• Ingalill Erlandsson
    lunkentuss skrev 2011-04-11 23:08:23 följande:
    Ja nu är vi ju definitivt inte ute efter någon vulgär underlivspiercing till flickan. Det förstår du väl själv?

Flickan har länge bett om navelpiercingen.
  • snorkan

Har TS lite för sig?....hade ju kunnat filat på en bättre och mer trovärd lögn om du ansträngde dig lite...

• Freijah

Piercings är sååååå ute!
    Ska det vara så ska det vara scarifications eller branding.
    Så fram med rakbladen o brännjärnen!

• beatrix72

Skulle varmt rekommendera en lite käck pendant!

Akta dig för nickel, du vill inte att barnet blir allergiskt i unga år! 

• lunkentuss
    Ingalill Erlandsson skrev 2011-04-11 23:10:21 följande:
    Ja nu är vi ju definitivt inte ute efter någon vulgär underlivspiercing till flickan. Det förstår du väl själv?

Flickan har länge bett om navelpiercingen.
    Ja? o min dotter tjatade säkert flera minuter för att få sin piercing så vad spelar det för roll att hon bett om navelpiercingen länge?

O tack vare den tunna staven så är det inte alls vulgärt
  • lunkentuss
    Anonym skrev 2011-04-11 23:09:53 följande:
    ha,ha blev hon nöjd?
    oerhört ^^ Hon har aldrig byxor på sig längre för att kunna visa den för alla. Så stolt är hon lilla tjejen <3
  • Ingalill Erlandsson
    beatrix72 skrev 2011-04-11 23:13:01 följande:
    Skulle varmt rekommendera en lite käck pendant!

Akta dig för nickel, du vill inte att barnet blir allergiskt i unga år! 
    Ja vi har funderat på dessa! Alternativt skulle man kunna tänka sig en ylande varg, kan ju vara lite fräck sådär (hehe).
  • Anonym (undrande)

Skulle hon inte vilja ha lösnaglar istället, såg att det fanns till småtjejer( och pojkar för att inte trampa någon på tårna).

• Ingalill Erlandsson
    Anonym (undrande) skrev 2011-04-11 23:25:41 följande:
    Skulle hon inte vilja ha lösnaglar istället, såg att det fanns till småtjejer( och pojkar för att inte trampa någon på tårna).
    När du säger det så! Hade säkert fungerat underbart med ett bar prinsessrosa naglar och en vargpiercing {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym

Piercing i öronen har snart nog varenda 6 åring, förvånar mig mycket.

• sextiotalist

Undrar om denna tråd inte hamnat lite fel, sandlådan verkar vara ett bra alternativ

• Teyla Emmagan

Jag röstar på klitorispiercing ändå. Det är väl fint på sexåriga flickor.

• Seroster
    viseversa skrev 2011-04-11 23:04:53 följande:
    ha,ha denna tråd är UPPENBART för att provicera. ts lägg ner. finns nog INGEN som pearsar en 6 åring i naveln.
    Klart man inte piercar en sexåring i naveln.
    Man väljer ju att sätta en stav i klitoriskappan då!
    Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
Svar på tråden Välja piercing till barn