• Gulia84

    Akupunktur för att bli gravid

    Hej!
    Är det någon som provat detta? Vi har försökt bli gravida i ca 3 år men inte lyckas. Vi ska göra insemination i väntan på IVF. Men medans man väntar på inseminationen i sin tur så kanske man skulle testa akupunktur. :)
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Bor i Jönköping, kanske nån vet om någon bra?

  • Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid
  • Ingalill Erlandsson

    Men lilla rara, när du ändå är igång kanske du borde prova lite andra trollkonster? Vad kommer härnäst, soldansen?

    Usch!


    Livet är till för att levas - tänk positivt i ur & skur!
  • Gulia84

    Ja, varför inte, du kanske kan lära mig den?

    Jisses....

  • AmammaA

    Läste en artikel för nåt år sen om ett par som hade svårt att få barn. Kvinnan gick på akupunktur och sedan blev dom gravida:)
    Är oxå intresserad av om det finns nån bra i Jönköping :)

  • ice

    Hej på er.

    Jupa-
    Jag har börjat gå på akupunktur men tyvärr inte i närheten av där du bor men jag kan absolut rekomendera det.
    har fått reda på en massa möjliga faktorer, som man faktiskt kan påverka, som jag tror är orsaken till att jag har probem att bli gravid.
    Den som jag går hos utför TCM-akupunktur, så leta efter det.
    Lycka till!

    Förresten Ingalill- va e ditt problem????  Skulle du va positiv??

  • Zinfandel1
    Ingalill Erlandsson skrev 2011-04-11 23:15:03 följande:
    Men lilla rara, när du ändå är igång kanske du borde prova lite andra trollkonster? Vad kommer härnäst, soldansen?

    Usch!
    Sådana otrevliga svar undanbedes gärna.

    Såklart ska du prova akunpuktur, som hjälpt många. Det är knappast något märkligt med traditionell kinesisk medicin. Dessutom är det en skön avkoppling som många behöver. Lycka till, vännen
  • Gulia84

    Skönt att det finns snälla människor här. Man har det jobbigt som det är så elaka kommentarer gör ju inte saken bättre!

    TCM-akupunktur skall jag söka på då. Kan va rätt skönt med akupunktur även om det inte skulle hjälpa i vårt fall!

  • Cat79

    Jag kan varmt rekommendera kinesisk akupunktur! Har blivit gravid 3 gånger med hjälp av bl a detta och nu sitter jag här med en tjej på 3 månader. Lycka till!

  • Cat79

    Tyvärr har jag inte gått i Jönköping men sök på nätet så hittar du säkert nåt.

  • callimero

    Vill tipsa om denna braiga bok som till stor del handlar om akupunktur i fertilitetssyfte.

    Personer som dig Ingalill skulle jag helst vilja trolla bort - usch!

Svar på tråden Akupunktur för att bli gravid