"Roliga timmen"
Hej!
Vi har en helt underbar liten ettåring, som är full av liv och energi.. samtidigt är hon lugn och harmonisk och ett "lätt" barn.
Enda problemet vi har med henne är på natten när hon vaknar och är jättesvår att söva om,,när hon läggs för kvällen (ca 19.00), är hon mätt och trött, vi säger god natt och hon somnar själv i sin spjälsäng. Sen sover hon där fram tills ca kl 02.00 på natten och skriker..
Hon gråter inte men hon skriker och protesterar högt, hon är vaken,,det är jättesvårt att få henne att somna om och vi brukar klappa på ryggen och stå där tills hon somnar, när hon väl somnat tar det ca fem till tio minuter så vaknar hon med ett ryck, och vi får börja om.. .
I natt räknade jag, då sövde jag om henne 7 ggr och efter ca en timme orkade jag inte mer, gick ut och då gnällde hon lite och sen tog det kanske en kvart så somnade hon om..
Min sambo har förklarat att han har ett problem när han ska somna, det är att om han blir väckt i sin insomnings-fas kan han inte bara somna om utan han måste "börja om från början.", Vad ska vi göra, för detta går inte längre, tacksam för tips!