• camilla 87

Suddig syn i samband med graviditet?

Hej!

Tänkte kolla om det finns någon som fått suddig syn i slutet av graviditeten utan att det har betytt havandeskapsförgiftning? Jag har fått väldigt suddig syn de senaste 2 veckorna, men har lågt blodtryck och ingen huvudvärk så det borde väl inte vara havandeskapsförgiftning? Barnmorskan har gett mig tid hos läkare nästa måndag, vet inte riktigt vad läkaren ska göra för slags undersökning? Verkar konstigt om jag plötsligt bara fått suddig syn och det inte beror på graviditeten. Undrar om någon därute har varit/är i samma sits?

• Svar på tråden Suddig syn i samband med graviditet?
  • Aerin

Jag fick suddig syn under graviditeten men jag hade dock högt blodtryck.

• mde

Jag har också lågt blodtryck och ingen huvudvärk, men däremot suddig syn och ibland  ser jag "glitter".. vill också veta

• camilla 87

Skänt att jag inte är ensam om det åtminstone. Får se vad läkaren säger på måndag då, jag undrar om det kanske är all extra vätska i kroppen som gör synen suddig? Har fått svullna fingrar också och det beror väl på extra vätska?

• Aerin

Ja man samlar på sig en hel del vätska i kroppen så man svullnar lite här och var.. speciellt i slutet och dagarna innan förlossningen, själv såg mina fingrar ut som korvar och fötterna var enorma så jag fick gå i sandaler.

• camilla 87

Tänk att man ska råka ut för så mycket konstigt när man är gravid. Hoppas bara att min suddiga syn är något ofarligt och inte tecken på något alltför dåligt =(

• Fridayyy
    camilla 87 skrev 2011-04-12 15:16:08 följande:
    Tänk att man ska råka ut för så mycket konstigt när man är gravid. Hoppas bara att min suddiga syn är något ofarligt och inte tecken på något alltför dåligt =(
    Det är nog ingen fara, jag har också haft suddig syn, svårt att se texten på tv:n ibland och jag har haft  högt blodtryck, tror inte det beror på det.
  • camilla 87

Jag läste på nån sida på Internet att det kan bero på vätska i ögats vävnader, man har ju så mycket extra vätska i kroppen. Och under gårdagen och idag så har jag druckit extra mycket, och idag ser jag ännu suddigare och dimmigare än vad jag gjorde igår.. Så jag undrar om det kan ha med vätskan att göra? Tycker det känns obehagligt att plötsligt få så suddig syn, har ju läkartid på måndag men tror jag ska ringa imorn och höra om det inte finns någon tidigare tid. Vill gärna få bekräftat så snart som möjligt att det är "normalt" och inget att oroa sig för, för just nu känner jag mig väldigt orolig :(

• Plommonet

Jag har oxå suddig syn och ser små prickar. Har inte varit hos läkaren ännu, först om 2 veckor ska jag dit. Skriv gärna när du varit hos läkaren och berätta vad han sa. Men har oxå läst att det kan bero på att man samlar på sig vätska.

• majbarn 2011

Jag har haft suddig syn nästan hela graviditeten och min blodtryck har legat precis som de ska. Min syster hade lika dant. Vet inte om det är vanligt....

• camilla 87

Var hos barnmorskan idag för har fått suddigare syn dom senaste dagarna, hon tog provet och sånt där och allt var normalt så hon kunde inte se någon anledning till min suddiga syn. Ska dock ändå till läkaren på måndag och se vad hon säger. Ni som fått suddig syn vid tidigare graviditeter eller som känner någon som haft det, blev synen normal igen efter förlossningen? Eller blev den permanent sämre...?

Barnmorskan tyckte jag skulle gå till ögonläkaren eller optikern. Men känns lite dumt att skaffa glasögon ifall synen blir normal igen efter förlossningen..

Mitt järnvärde har sjunkit de 2 senaste veckorna från 135 till 121, har känt mig mycket tröttare än tidigare de senaste två veckorna och det är ju precis då som denna suddiga syn uppkom. Tror ni att synen kan ha något att göra med att jag blivit väldigt trött?

Svar på tråden Suddig syn i samband med graviditet?