• jennie88

Hur inreda en balkong på 6 kvm?

Vi har precis flyttat in i en ny lägenhet med balkong. Vilket är nytt för oss, då vår förra bara hade fönster.
    Nu har ju våren börjat komma och man blir sugen på att vara där ute (vi har förmiddagssol), men vi kan inte bestämma oss för hur vi ska inreda den. Vi är 2 vuxna och 2 små barn i familjen på 1 och 7 år. 
    Jag är mer sugen på att ha ett runt klaffbord med 4 stolar till för att kunna äta frukost, lunch, middag därute. Eventuellt kan man även ha ett par extra klaffstolar så att man kan bjuda över folk på middag. Sambon menar att vi lika gärna kan äta inne och gå ut sen. Hur ofta brukar ni andra äta på balkongen?
    Sambon förslag är att vi ska införskaffa 3 acapulco-stolar eller andra vilfåtöljer för att mer slappa där ute. (minstingen kommer inte vilja sitta i en egen). 

Hur skulle ni andra gjort? Rösta gräna och motivera varför. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur inreda en balkong på 6 kvm?
  • Matillin

Det finns ju "matstolar" som man kan fälla ryggen på. Då kan ni både sitta där och äta frukost eller middag med vännerna men även ligga och slappa i dom. Köp bekväma dynor till stolarna bara. Jag tror absolut ni kommer vilja använda balkongen både till att äta mat på och kunna läsa en bra bok eller gassa lite sol. Ett tips är att köpa rejäla stolar och kanske även bord i aluminium så slipper ni tänka på regn eller inoljningar av trä varje vår och höst Nu kanske ni behöver ett klaffbord visserligen vet inte om det finns i metall? Om det finns möjlighet skulle jag investera i en markis så ni kan sitta där i regn men även kunna få skugga när solen gassar på.

• Matillin

Finns superbilliga klaffstolar på Ikea förresten

• jennie88

Tack för svar :)

Problemet är att det inte är så jättestort så om vi ska ha ett matbord och stolar så får det bli lite mindre klaffstolar, vilket utesluter dom du föreslog där man kan fälla ryggen, tyvärr. Det måste nog bli antingen eller.  
    Ska kolla IKEA, tack för tipset! 

Svar på tråden Hur inreda en balkong på 6 kvm?