Feedback från utomstående.
Hej Jag hoppas så att jag ska känna mig lite bättre till mods efter detta inlägg och förhoppningsvis ett svar från er. Min dotter är 16månader och väldigt livlig och energisk, hon sitter aldrig stilla och blir väldigt lätt uttråkad. Jag har därför alltid sett att starten med förskolan skulle bli något väldigt positivt för henne och för mig, mina föräldrardagar är slut och hennes pappa har pga av nytt jobb ingen jättestor möjlighet att vara så mycket ledig just nu, dock fick vi veta strax efter vi sökt platsen att vi skulle få ett syskon nu till sommaren, När kommunen meddelade hos för ca 3 månadersen att dagiset vi sökt i förstahand var fullt valde vi att avvakta och kommunen meddelade då att vi kunde få stå kvar i kön till det dagiset vi ville ha och att vi borde kunna hoppas på en plats i höst, men så ändrades allt och vi blev erbjudna en plats nu i April och om vi valde att tacka nej skulle vi förlora platsen och vår köplats och förmodligen inte lyckas få någon till höst heller. Vi valde att tacka ja och vår dotter skulle få gå 50% fram tills den nya bebisen föds och därefter förmodligen ha lite semester hemma med oss för att sedan börja 15tim i veckan till hösten. Allt har känts bra för min del ända fram tills inskolningen började närma sig, jag gråter nästan varje kväll och jag kan inte finna i mitt hjärta att detta är rätt, kan det beror på att jag inte klarar av att lämna henne när hon gråter? Eller är det faktiskt inte rätt för oss att lämna henne på förskolan redan nu, hennes pappa är så positiv till detta med förskolan och han ser bara fördelar med att hon ska gå där. Jag vet att hon förmodligen kommer lära sig en massa, t.e.x så såg jag att hon lärde sig bara efter 5dagar att man visst ska stå i kö när man ska åka rutchkana. Men samtidigt tycker jag att hon kanske är förliten, jag har ju bara lämnat henne en halvtimme i taget änsålänge men hon gråter hysteriskt, förskoleläraren säger att hon mest verkar arg, inte så himla rädd och ängslig, är det såhär för alla barn eller kan hon ta skada av detta? Borde vi avbryta? Tack förvirrad och ängslig mamma.