• frkgosnos

Inget ägg på LUV men positivt ägglossningstest

Hej!

Här kommer en fråga som jag också har postat till barnmorskan med samma text;

Är lite konfunderad. Min senaste mens startade den 29 mars. Startade tre dagar försenat vilket den aldrig brukar göra. ÄL var beräknad till den 11 april enligt diverse kalkylatorer. Jag började testa med CB ägglossningsstickor på dag 9 (6 mars). I likhet med andra månader var det först negativt ett par dagar för att sedan plussa. Har dock inte koll på om det tidigare alltid varit den beräknade ägglossningsdagen.
    Den här månaden hade jag turen att ha ett inbokat besök hos gyn samma dag som jag plussade. Jag var där i ett annat ärende och gyn kunde lite i förbigående konstatera att jag inte hade något ägg som var pågång. Han sa dock mer generellt att jag  kunde ha haft den eller skulle få vid ett senare tillfälle.
    Funderar på om stickorna fångar upp en falsk ökning? Eller äkta utan ägg eller ägglossning? Eller om jag missade en ökningsstart den 10:e april? Jag testade på morgonen men det ska funka enligt CB.
    Jag fick dessutom inget ägglossningssekret vilket brukar vara rätt synligt.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Inget ägg på LUV men positivt ägglossningstest
  • frkgosnos

*puff*
    Ingen som vet? Helt ok med spekulationer

• frkgosnos

Fick svar av barnmorskan. Och det var väl lite som jag själv anade. De är mycket mer förtegna om sånt på Clearblues kundservice.

Svar på tråden Inget ägg på LUV men positivt ägglossningstest