• Hästtjejen78

Vilken amningspump?

Skulle till och köpa en amningspump idag. Stod och valde mellan NUK´s billiga och Medela´s handpump som kostar som 3 st NUK. Jag ska pumpa så pappa kan dels avlasta mig med matning samt kunna mata när jag åker iväg och får egen tid, så jättemycket pumpande blir det inte. En tre, fyra gånger i veckan kanske.

"Vågar" man köpa NUK eller ska man lägga ut mer pengar på Medela´s pump? Ofta får man ju det man betalar för har vi märkt...

Ni som pumpar, vad rekommenderar ni?

Älskade lilla Jasper född 110131
  • Svar på tråden Vilken amningspump?
  • Just me

Hej! Nu är jag inte riktigt där ännu men i sommar.,har dock googlat och läst lite och fastnade för Avent bröstpump. Beställde en sådan från internet och den kostade endast 150 kr, ny alltså. Fri leverans var det också men då måste man beställa för minst 250 kr eller liknande, kommer inte ihåg exakt.  
    Här hemma skulle den gå på minst 495 kr har jag sett ...

• Höstbebis2010

Jag använder en Avent handpump. Tyckte den var jätte bra. Jag pumpade en massa då jag inte klarade amnigen efter 7 veckor, men pumpa gick bra. Tror jag gav ca 500:- värt varenda krona :)

• NICU

Avent och Medela är "säkra" märken. NUK vet jag ingenting om och den använder vi inte på sjukhuset.

• Skarpa

Medelan jag hade gick sönder efter några månader. Skaffade en Avent då, och den har både hållit och fungerat bättre för mig.

• Folkster

Bella: vart beställde du pumpen? Är dags för mig först i september men har kollat lite på den pumpen...

• Evven

Jag kan rekomendera Avent. Min mamma skaffade sin när hon fick min lillasyster för 12 år sen, min äldre syster har haft den, en kompis till henne lånade den sen och nu har jag den. Jäkla bra kvalite Glad

• Donum

Jag har använt MAMs pump och är helnöjd med den. Den är liten och smidig. Man skruvar bara på en flaska så kommer den pumpade mjölken direkt i flaskan. Har varit kanon t ex när sonen har blivit tröstlöst hungrig under bilresa. 

• oxe79
    Donum skrev 2011-07-13 23:27:51 följande:
    Jag har använt MAMs pump och är helnöjd med den. Den är liten och smidig. Man skruvar bara på en flaska så kommer den pumpade mjölken direkt i flaskan. Har varit kanon t ex när sonen har blivit tröstlöst hungrig under bilresa. 
    Avent skruvar man oxå direkt på flaskan. Perfekt lösning.
  • Donum
    oxe79 skrev 2011-07-13 23:30:48 följande:
    Avent skruvar man oxå direkt på flaskan. Perfekt lösning.
    Ok. Jag föredrar MAMs flaskor och då blev det också MAMs bröstpump. 
Svar på tråden Vilken amningspump?