Herman surdeg
Hej,
Jag glömde att frysa in en bit av min sista Herman-surdeg och nu står jag här utan!
Har försökt få igång en från grunden men den vill inte. Är det någon som har en att dela med sig av?
MVH
Jenni
Hej,
Jag glömde att frysa in en bit av min sista Herman-surdeg och nu står jag här utan!
Har försökt få igång en från grunden men den vill inte. Är det någon som har en att dela med sig av?
MVH
Jenni
Här finns info om hur man startar en egen Herman (har inte provat att starta en själv), du hittar receptet en bit ner under rubriken "Starta en ny Herman":
http://www.nimstad.se/herman/
Tack, tyvärr har jag testat det, men den vill inte börja bubbla
MVH
Jenni
MVH
Jenni
Hej,
Jag gör en dokumentärfilm om Herman och söker berättelser om "honom". Jag vill gärna höra historier om hur Herman har varit en del av ditt liv nu, eller minnen du har av Herman. Jag har en hemsida och en Facebook-sida:
on.fb.me/l5YRFz
Har du själv använt Herman? Kommer du från en familj som under en längre tid haft en Herman i sin ägo? Har du några roliga, sorgsna eller minnesvärda upplevelser kopplade till Herman? Då är det dig jag söker!
Jag är i färd med att göra en film om surdeg och den surdegskultur som jag valt att sikta in mig på är just Herman. Jag vill väldigt gärna ta del av dina erfarenheter och berättelser! Kanske har du ärvt en Herman av en kär vän eller släkting? Kanske ledde en Herman till att två blivande makar möttes? Eller kanske följde en Herman med en släkting som emigrerade? Alla historier är av intresse, så hör gärna av dig!
Jag planerar att börja filma i augusti och har en har en professionell regissör som arbetar med projektet.
Kontakta oss på hermansurdeg@gmail.com
Herman's hemsida: hermansurdeg.wordpress.com/
Här är ett recept:
www.kokaihop.se/recept/vanskapskakan-herman
MVH
Jenni