• essy04

Mykoplasma? kan någon klarlägga de för mig!!!!

Jag har blivit smittad med mykoplasma i underlivet.
    Jag har aldrig varit otrogen mot min sambo! och han påstår att han inte heller har varit de Obestämd
    Hur länge kan man gå med den sjukdomen utan att man vet något? kan jag har haft den i 5år utan att ha veta något?
    Kan man få mykoplasma om man har analsex och sedan vaginalsex direkt efter varann?

• Svar på tråden Mykoplasma? kan någon klarlägga de för mig!!!!
  • Anonym
    essy04 skrev 2011-04-12 17:53:59 följande:
    Jag har blivit smittad med mykoplasma i underlivet.
    Jag har aldrig varit otrogen mot min sambo! och han påstår att han inte heller har varit de Obestämd
    Hur länge kan man gå med den sjukdomen utan att man vet något? kan jag har haft den i 5år utan att ha veta något?
    Kan man få mykoplasma om man har analsex och sedan vaginalsex direkt efter varann?
    Mycoplasma genitalium som den så vackert heter har jag haft tidigare... och det är säkerligen mycket möjligt att du kan gått med det i 5 år,då man oftast inte testar den vanligtvis..

Det är ju liknande klamydia, och en del får ju aldrig symptom..

om det smittar om man har analsex och vaginalsex efter har jag ingen aning om, men det borde inte vara någon omöjlighet att fallet kan vara så..
  • Anonym

Mykoplasma är samma bakteriesläkte som orsakar kroniska lugninflammationer, ibland förvärras ibland blir bättre.

Just den sortens bakterie som du har fått är ren könssjukdom, se mer i länken från smittskyddsinstitutet
    www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/mycoplasma-genitalium/

Du kan inte ha fått bakterien genom analsex....men du ska alltid se till att snoppen blir tvättad/kondomen bytt innan man ska penetrera  slidan om man har haft analsex innan. Om man inte rengör innan, kan man få hemska bakterieinfektioner så som äggstocksinfektion, livmoderinfektion, urinvägsinfektion m.m.

5 år tror jag inte att man kan ha mykoplasma, den är väldigt toxisk och då skulle du nog vara steril redan. Sök på nätet efter Mycoplasma genitalium och läs, finns mkt på engelska.

• Nattie

Jag hade mykoplasma! Hur jag fick de vet jag inte! Var någon banterie som hade vandrat in i urin röret! Jag o mannen åt antibiotika så försvann de

• hasse07

Nej du kan inte ha gått med Mykoplasma i 5 år. De flesta könssjukdomar bearbetas av kroppen och försvinner efter max 2-3 år. Om du är helt säkert på att du inte gjort nåt då måste du rikta frågan till din kille. Killar spela oskylldiga,  och ovetande, men kans ke över en öl  eller likande har han haft värsta hhångel eller till o med sex.

• Nattie

Fast jag har inte varit otrogen och min man har inte heller varit de! Så otrohet för att få mykoplasma är inte sant! Det är en bakterie som kommer genom sexuell kontakt! Vilket kan innebära att man haft mkt
    Sex men inte skött hygienen ordentligt! Så tro på din man du ts

• Anonym
    Nattie skrev 2011-04-12 20:39:28 följande:
    Jag hade mykoplasma! Hur jag fick de vet jag inte! Var någon banterie som hade vandrat in i urin röret! Jag o mannen åt antibiotika så försvann de
    Du har ingen vetenskaplig grund i det du säger!
  • Anonym (12)

Mycoplasma genitalium kan du gå med länge utan att ens veta om att du är smittad. Bra att ni får behandling för den svarar bra på antibiotika.

• Mr x

Mychoplasma genitalium är en sexuellt överförbar sjukdom som liknar klamydia i symtom och besvär.

Den ger långt ifrån alltid några symtom, den ingår tyvärr inte i smittskyddslagen ännu.

@Nattie vart har du fått ifrån att det är en bakterie som vandrat in i slidan?
    Någon av er har fått den av en smittad person genom sexuell kontakt antingen före ni blev ihop eller senare.
    Det smittar enbart! genom sexuell kontakt och absolut inte av några bakterier som "vandrar in".

@Hasse07 vart i hela världen har du läst att de flesta könssjukdomar läker ut av sig själva efter 2-3 år?
    Hur förklarar du då att många blivit sterila av att gå med obehandlad klamydia och troligen också mychoplasma?

@essy04 Du kan enbart bli smittad genom sexuell kontakt med en annan person som har mychoplasma genitalium.
    Du kan säkert gå med den i 5 år men det är ju kanske inte så troligt, när testade du dig senast?

Det troligaste är att din sambo varit nånstans, för du vet ju att det inte är du...

• Kimona

Visste inte att det var en könssjukdom :O
    Den mykoplasma infektionen jag hadenär jag var 11 satt i lungorna

• Mr x

Det finns en annan mychoplasma som sitter i lungorna, den har inget med mychoplasma GENITALIUM att göra.

:)

• Doctor doctor

Mr X och övriga. Mykoplasma genitalium ger inte alltid symptom. Man kan alltså gå runt och vara smittad utan att vet om det. Men inte i 5 år. Kroppen dödar dessa bakterier med tiden men det tar lång tid, vi pratar något år. Bara att googla på detta om ni inte tror mig. Sprids endast sexuellt. Så har de varit tillsammans i 5 år så har någon varit otrogen.

• puss

Ha ha men han SÄGER ju att han inte varit otrogen!
    Då är det ju en bacill som kommit dit på annat sätt.

• Bedhead

Offentlig toalett?
    Orena tankar?

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • puss

Tankat på nåt orent ställe är det iaf nån som gjort.

• sirisdotter
    Kimona skrev 2011-05-03 22:55:25 följande:
    Visste inte att det var en könssjukdom :O
    Den mykoplasma infektionen jag hadenär jag var 11 satt i lungorna
    Fick också lära mig något nytt.   Klamydia hörde jag aldrig talas om under det glada 60-talet,  när gonorré  inte var ovanligt.   Att klamydia kommit senare är jag välinformerad om -  däremot kände jag bara till den mykoplasma som ger besvär i lungorna.
Svar på tråden Mykoplasma? kan någon klarlägga de för mig!!!!