• krakel

Vad för cykelkärra???

Vilken har ni???

Har ju några önskemål så det kanske inte finns så värst många att välja på...

Måste ta 2 barn, den ska inte välta om cykel välter, gärna kunna koppla på ett axtra hjul o gärna billig då förtåss haha

så vilken har ni????

• Svar på tråden Vad för cykelkärra???
  • strojes

Vi har en cykelkärra inköpt på ICA Maxi. Kärran rymmer två barn och välter inte om cykeln välter. Pris strax över 1000:- Biltema har samma typ av vagn och även Coop Forum säljer den (dock har alla tre kjedjorna lite olika färg de de). Det går inte att koppla på extra hjul som den är vid köp men det är möjligt att det går att fixa om man är händig. Vi har fixat ett extra fäste så både jag och maken har på våra cyklar för att enkelt lämna och hämta barn på förskola.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • krakel

Tack för ditt svar.. känner dock att den där delen med extra hjul står högt på listan...ska kolla vidare...

• strojes

Jag vet att Coop forum nått år hade en cykelkärra som man kunde göra om till vagn. Den kostade strax över 2000:- (går säkert att hitta billigare på blocket tex). Man sätter på ett handtag bakpå och ett hjul i armen som annars fästs på cykeln så kan man köra den som en vagn.

• soldis

Jag menar Zorro som är deras billigaste vagn för 1700:- plus frakt

• FruSen
    Babyface01 skrev 2011-04-14 08:42:38 följande:
    Jag såg att Biltema sälja en ny cykelvagn, vi funderar på att köpaden, den verkar har allt du söker. Är det någon som har sett den eller testat den? Den kostar 1299kr

www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Cyk.../
    Jag såg också den, måste vara nytt för i år kanske?
    Vi har deras "vanliga" (www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Cykelvagn/ och är supernöjda! Tycker den är toppen! Hade denna med tre hjul funnits då vi köpte vår hade jag nog övervägt den istället. Det enda jag saknar med vår nuvarande är att kunan koppla loss den från cykeln och rulla omkring den separat när man är på stan tex. Den verkar ju vara väldigt prisvärd i alla fall!
  • krakel
    Babyface01 skrev 2011-04-14 08:42:38 följande:
    Jag såg att Biltema sälja en ny cykelvagn, vi funderar på att köpaden, den verkar har allt du söker. Är det någon som har sett den eller testat den? Den kostar 1299kr

www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Cyk.../
    Tack för tipset men det verkar bara ta 27 kg eller är det jag som läser tikigt???? har 2 barn o den behöver kunna ta 40...
  • krakel
    Dr Mupp skrev 2011-04-15 14:09:06 följande:
    Vi hart julas. Visserligen går den inte om att göra till barnvagn, men den välter inte, klarar 40 eller om det är 45 kg, rymmer två barn och är billig.
    Tack för svaret
  • Cyklopen

Min erfaranhet är att många av "stormarknadskärrorna" är extremt rangliga. Om man tar ett ordentligt tag i överbyggnaden så känns det som en torkställning som ska fälla ihop sig. Bättre att satsa på något lite robustare.

• krakel
    Cyklopen skrev 2011-04-28 13:26:40 följande:
    Min erfaranhet är att många av "stormarknadskärrorna" är extremt rangliga. Om man tar ett ordentligt tag i överbyggnaden så känns det som en torkställning som ska fälla ihop sig. Bättre att satsa på något lite robustare.
    oki ja jag har inte kännt på nån där iofs men tack för din tanke
  • FruSen
    Vi har biltemas och jag upplever den inte det minsta ranglig. Absolut inte.
  • strojes
    FruSen skrev 2011-04-28 15:01:21 följande:
    Vi har biltemas och jag upplever den inte det minsta ranglig. Absolut inte.
    Jag håller med, vi har ICA Maxis och den känns stadig.
  • Dr Mupp
    Våra jyskvagn känns inte ranglig.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Dr Mupp
    Dr Mupp skrev 2011-04-28 16:16:33 följande:
    Våra jyskvagn känns inte ranglig.
    Menar jula såklart.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Vad för cykelkärra???