analsex + glidmedel
Verkar finnas många kunniga här inne, så provar att fråga.
Vilket är bäst, vatten- eller silikonbaserat glidmedel vid analsex? Något speciellt märke i så fall?
Tack för hjälp!
Verkar finnas många kunniga här inne, så provar att fråga.
Vilket är bäst, vatten- eller silikonbaserat glidmedel vid analsex? Något speciellt märke i så fall?
Tack för hjälp!
Jag har hört det ryktas att vattenbaserat skulle vara sämst, då tarmens naturliga funkation är att ta upp vatten. Själv har jag inte riktigt testat tillräckligt noga för att märka någon skillnad.
vi brukar använda babyolja fungerar jätte bra :)
Vi använder kondom för att slippa noggrann tvätt så oljebaserat är inget alternativ för oss
Det här tror jag är individuellt, min erfarenhet är att det finns fördelar med båda och även baksidor(sic!) med allt.
Vattenbaserat glidmedel(Apotekets Kilck) tycker jag "torkar in" och slutar vara så smörjande efter en liten stund men är ju inte så kladdigt om man ligger och myser efteråt så man riskerar inte att kladda ner lakan och så.
Silikonbaserat(ACO från apoteket) kan ju inte kombineras med kondom om kan använder det och kan kladda av sig länge, det nästan kräver att man går och duschar direkt och måste använda tvål för att få bort det. Fördelen är ju att det är "glidigt" längre om det behövs(kan gå väldigt fort iband)
Barnolja är också bra glid till en början men är ju kladdigt länge, lättare att torka bort om man inte vill duscha på en gång.
Mat/olivolja har jag använt vid undantagsfall och det ger bra glid i början men kan behöva "påfyllning" efter en stund men det fortsätter att vara kladdigt.
Sjukvårdens glidslem(osexigt namn, jag vet...) är bra glid, funkar ganska länge om man inte har för "hög fart" utan är bättre för långsamma, intensiva stötar. Blir ganska kladdigt efter en stund och måste tvättas av med tvål.
Beroende på vad som finns tillgängligt och er situation tycker jag ni ska prova er fram. På Apoteken är det väldigt vanligt att folk köper glidmedel och det är inte automatiskt en signal att man har analsex, så det behöver inte vara ett "hinder", men anars har de en utmärkt webbshop...
Jag använder ibland glidmedel för "erotisk massage", på klitoris eller staken för att få lite omväxling. Det kan verkligen rekommenderas
VI använder inte glidmedel. Vi gillar det inte. Vi kör på saliv, fungerar jättebra för oss iaf.
Vaselin fungerar alltid bra.
Vi har alltid kört med siliconbaserat, har funkat bra med alla dildos och leksaker vi använt, och det funker definivt bra på kuken
Det funkar bra, men förstör leksaken, beroende på VAD din leksak är gjord av förståss.
Olja och silikonbaserat glidmedel undiker jag helt runt mina sexleksaker (då man inte alltid har koll på vad de är gjorda av). Det förstör/försvagar även kondomer :)
Det allra bästa är ett riktigt bra vattenbaserat glidmedel, som ger glid i klass med silikonbaserade.
Swede har ett glidmedel med riktigt bra viskositet som jag varmt rekommenderar.
Svensk produkt; Swede Aqua Comfort.
Det finns på min hemsida genom min signatur, kolla under kategori Glidmedel/Vattenbaserat.
Har aldrig använt glidmedel vid analssex. Det är inte säkert att du behöver det. Jag blir riktigt våt av bara tanken på analsex och mitt naturliga glidmedel brukar räcka bra. Det våta rinner ju som all vätska nedåt och eftersom jag alltid haft analsex i skeden (inte skönt för mig bakifrån) så brukar det komma en jämn ström av glidmedel från slidan. Har iofs aldrig använt kondom vid analsex eftersom jag bara haft det med män jag varit i fasta förhållanden med. Så, innan ni börjar mixtra med glidmedel se efter om det du har naturligt kanske räcker.