• Jackie85

Någon som gjort en bukplastikoperation?

Hade tänkt göra en bukplastikoperation här om några år när eventuella syskon till lillgrabben är ute och undrar därför till er som gjort det:

Gjorde ni en stor eller liten bukplastik och vilket ger bäst resultat?
    Gjorde ni andra ingrepp såsom fettsugning sammtidigt eller bröstoperation och hur fungerade det isåfall?
    På vilken klinik gjorde ni eran operation?
    Hur lång är den faktiska återhämtningstiden resp läkningstiden?
    Är smärtan lik den smärtan man har efter ett kejsarsnitt eller känns det mindre?
    Hur snabbt såg ni resultat?
    Hur blev eran nya konstgjorda navel?
    Har ni känselbortfall?

• Svar på tråden Någon som gjort en bukplastikoperation?
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Jag gjorde en 10 maj i år så det är väldigt nytt än sålänge.

Gjorde ni en stor eller liten bukplastik och vilket ger bäst resultat? Jag gjorde en stor som ger bäst resultat om du behöver en så omfattande op vill säga. Kirurgen råder dig.
    Gjorde ni andra ingrepp såsom fettsugning sammtidigt eller bröstoperation och hur fungerade det isåfall? Bröstlyft. Har haft en mkt bra återhämtningsperiod. Inget ont alls, bara stel och lite ont i ryggen eftersom man måste gå lite böjd i ca en vecka.
    På vilken klinik gjorde ni eran operation? Citadellkliniken i Landskrona, kirurg Tuve Mårtensson.
    Hur lång är den faktiska återhämtningstiden resp läkningstiden? ca 4 v återhämtningstid och läkning av bukplastik är ca 6-12 mån. Bröst betydligt kortare tid.
    Är smärtan lik den smärtan man har efter ett kejsarsnitt eller känns det mindre? Mycket mindre smärta, jag hade ett lätt kejsarsnitt iofs. Men vid bukplastik får man ju riktigt smärtstillande
    Hur snabbt såg ni resultat? Direkt, speciellt bröstlyftet.
    Hur blev eran nya konstgjorda navel? Så ny än sålänge men den ser bra ut.
    Har ni känselbortfall? Ja men nu är det så nytt. Hade det efter ks oxå men allt kom tillbaka fort så hoppas det denna gången med.

Lycka till!

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Gladskit

Jag har inte gjort bukplastik själv, men skulle mycket väl kunna tänka mig det när jag fått de barn jag vill ha.
    Men jag skulle tipsa dig om att gå in på plastikkirurgforum eller plastikoperationsforum och läsa där, där finns massor av berättelser och möjlighet att ställa frågor!

• Jackie85

jaha sorry fattade inte att dom hette så, trodde mer du menade att jag skulle googla på något sådant och se vad man fick för träffar. Men tack så mycket :)

• Gladskit
    Jackie85 skrev 2011-05-18 18:34:32 följande:
    jaha sorry fattade inte att dom hette så, trodde mer du menade att jag skulle googla på något sådant och se vad man fick för träffar. Men tack så mycket :)
    Haha, ja det var inte svårare än så
Svar på tråden Någon som gjort en bukplastikoperation?