• Anonym

Hur tolkar ni det här??

En kompis jobbade ett tag med att sålla bort opassande inlägg på en kontaktlinje och hon påstår att det finns vissa 'kodord'  för olika preferenser. När jag berättade att jag hade fått ett kort meddelande på en seriös nätdejtingsida för människor som söker en relation, påstod hon att det var ett sådant kodord. Det är alltså en man som undrar om jag är intresserad av en "manlig gentleman".
    Så hur tolkar ni det?

• Svar på tråden Hur tolkar ni det här??
  • Matte72

Jag tror att jag kan gissa vad som avsees med både gentleman och manlig i en kontaktannons, antagligen kombinerat med frikostig på något sätt osv :s

Men jag kan å andra sidan inte skilja på höger och vänster =)

• Karolinan01

Jag läser kontaktannonserna i DN dagligen (inte för att jag söker efter någon men av rent intresse). Där står det ibland att "generös gentleman söker". Då tänker jag, säkerligen felaktigt, att det handlar om en förfinad form av prostitution. Annars associerar jag ordet gentleman till en generös man som vet hur man för sig.

• Anonym

Jo, om han hade skrivit generös så hade jag nog gjort samma association men det framgick inte och det är alltså en seriös mainstreamsida.
    Men vad betyder "manlig gentleman" menar ni? Jag vet ju bara vad kompisen sa och det vore intressant att veta om ni tror samma.

• Anonym

manlig = välutrustad eller.. hårig? haha!, gentleman = vill ta hand om tjejen eller vara till behag. Underlägsen kanske.. eller tvärtom.. Svårt! Nä jag hajjar inte alls vad det kodordet skulle betyda.

Eller manlig, till killar förstås! en gay hora?

Nä i give up. Vad sa hon att det betydde? Sjukt nyfiken här

• Karolinan01
    Anonym skrev 2011-04-13 00:58:32 följande:
    Jo, om han hade skrivit generös så hade jag nog gjort samma association men det framgick inte och det är alltså en seriös mainstreamsida.
    Men vad betyder "manlig gentleman" menar ni? Jag vet ju bara vad kompisen sa och det vore intressant att veta om ni tror samma.
    En alfahane? En välbyggd äldre man? Jag har ingen aning Glad
  • Anonym

Enligt min kompis betyder det en dominant man (i sängen) som vill/kan betala för sig. Han vill sannolikt ha en undergiven kvinna.
    Jag är inte intresserad av prostitution men kanske en liten kinky erfarenhet. Han ser väldigt bra ut.
    Ska jag svara?

• Karolinan01
    Anonym skrev 2011-04-13 01:55:53 följande:
    Enligt min kompis betyder det en dominant man (i sängen) som vill/kan betala för sig. Han vill sannolikt ha en undergiven kvinna.
    Jag är inte intresserad av prostitution men kanske en liten kinky erfarenhet. Han ser väldigt bra ut.
    Ska jag svara?
    Det tycker jag att du verligen skall göra, lycka till Glad
  • HäckHäxan

Intressant, skall slå ner baken här imorgon och filosofera...

Light travels faster than sound. That?s why some people appear bright until you hear them speak!
Svar på tråden Hur tolkar ni det här??