• Anonym

Förlovning, silver ringar?

Min pojkvän och jag har varit tillsammans i 1,5 år nu och vi känner att det är dags att förlova oss  

Jag gillar itne guld, jag klär inte i det och sen får jag utslag av det också. jag använder bara silversmycken så vi vill ha silverringar (han gillar inte heller guld). Spelar det någon roll att det är billigt? Jag menar, folk köper ju sina ringar för flera flera tusen kronor, men för oss spelar det ingen roll om ringarna är billiga eller dyra, det är inte det som visar våran kärlek liksom.

Sen en annan fråga, jag blir lätt grön/svart av ringar på fingret, kommer det bli så med förlovningringen också? Eller blir det bara så av oäkta silver? 

• Svar på tråden Förlovning, silver ringar?
  • Sugarpaste

det är väldigt många som inte vill ha guldringar (rödguld eller gulguld) och då köper man ringar i vitguld- vitguld ser ut som silver fast är guld och på så sätt har alla de kvalitéer som guld har. Silver håller sig inte så fint över tid eftersom kopparen i silver sakta tränger upp till ytan och ger missfäärgningar i silvret. det går visserligen att årtgärda men jag skulle npg aldrig köra på siver om jag väl förlovade mig. Enkla vitgudringar behöver inte vara dyrt alls...

• MattiasFru

jag hade också kört på vitguld isåfall, så att ringen håller sig fin. Och när ni väl ska gifta er sen så kanske det är kul att ha en ring som håller sig fin och fräsch när ni väl ska köpa vigselring

• Anonym (titan)

Jag hade nog valt ringar av titan om vi köpt ringar idag.

• Anonym

Hm, men vitguld är väl ändå rätt dyrt? Vi är verkligen mest intresserade av silverringar, det är vad som känns rätt för oss. Vi planerar inte att gifta oss än på många år (vi är unga fortfarande) och vi kan mycket väl tänka oss att göra om våra förlovningsringar när det är dags för giftemål

• Anonym

När vi ändå är ingång, stål? Är det bra material?

• Linda1976

Silver är mjukt och blir lätt deformerat. Skulle jag ALDRIG ha som förlovningsring.

Vitguld, titan, stål? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • John D
    Anonym skrev 2011-04-13 09:36:50 följande:
    Vi är verkligen mest intresserade av silverringar, det är vad som känns rätt för oss.
    Där svarade du på din egen fråga. Det är ni som förlovar er, så det är ni som väljer. Vad andra tycker och tänker är faktiskt helt irrelevant. :)
  • MattiasFru
    Anonym skrev 2011-04-13 09:36:50 följande:
    Hm, men vitguld är väl ändå rätt dyrt? Vi är verkligen mest intresserade av silverringar, det är vad som känns rätt för oss. Vi planerar inte att gifta oss än på många år (vi är unga fortfarande) och vi kan mycket väl tänka oss att göra om våra förlovningsringar när det är dags för giftemål
    det tråkiga är att vi tänkte likadant när vi förlovade oss, och köpte enkla släta guldringar som var väldigt tunna, så sen när vi gifte oss sen så var urvalet av vigselringar väldigt begränsat eftersom den skulle gå ihop med förlovningsringen. Och även om ni känner nu att ni kan tänka er att slänga dom gamla ringarna och skaffa nya så är det inte så kul, man vill ju ha ringarna som man faktiskt förlovade sig med, inget nytt för att de gamla inte "dög" så tänk efter före är mitt tips.
  • Anonym (personliga!)

vi har valt ringar i vitt guld med diamanter, min kostar runt 30 000 och sambons runt 15 000...att vi väljer de är för att vi älskar de, de är personligt utformade av oss och vi tänker så att de ska följa med oss resten av livet och förhoppningsvis ärvas av våra barn den dagen då vi dör... 

• Afterlife

Jag tycker att silver är skitfint just eftersom det "åldras" och är mer liv i. Jag har några jättefina silverringar som jag nästan bär jämt. De har med åren ändrat färg litegrann och fått minimala repor. Men det är exakt det jag gillar med dem. De ser inte ut som något plastigt som just är påklämt från affären. Det syns att jag använt dem och att de är med mig i vardagen.

Om det bara är ekonomin som styr just nu kan ni ju alltid uppgradera förlovningsringarna när ni gifter er eller när ekonomin ser bättre ut. Det är ju en hel del som byter både färg och modell på sina förlovningsringar när de ska hitta en passande vigselring. Så köper ni silverringar nu är det ju inget som hindrar att ni skaffar samma modell i vitguld eller något senare om ni ångrar er.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-13 09:15:31 följande:
    Spelar det någon roll att det är billigt?
    Ja, när det kommer till kvalité. Silver är mjukt.
    I övrigt spelar priset ingen roll. Det är ni som ska ha ringarna.
  • Nickan10

Jag hade förlovningsringar i silver i 15 år. Vi beställde stora och kraftiga ringar och de var jättefina hela tide. Såklart får de yta som inte guldringar får men jag tyckte att de var jättefina efter alla år.

Svar på tråden Förlovning, silver ringar?