• Pechi

Någon med dålig äggkvalitet som lyckats bli gravid?

Jag har precis gjort min 4:e IVF och ruvar nu på 2 st små embryon (ruvardag 3). Nu är det så att det verkar vara min äggkvalitet det är fel på. Vi har aldrig fått nåpot till frysen och vid varje försök så har vi fått ut runt 6-9 ägg men bara 1 max 2 som klarat sig.
    Är det någon som vet med sig att det har dålig äggkvalitet men som ändå lyckats bli gravid?
    Vill höra solskenshistorier! Skrattande

• Svar på tråden Någon med dålig äggkvalitet som lyckats bli gravid?
  • ice

Hej Pechi.

Tyvärr kommer inte jag med någon solskenshistoria direkt (inte än iaf)Glad
    Jag har dessvärre samma problem som du, har också fått ut mella 7-10 ägg men bara lyckats få ett halvbra som jag fick tillbaks men fick MF efter två veckor.
    Har börjat gå på TCM-akupunktur o då fick jag reda på att min kroppstemp. låg för högt under tiden då äggen ska mogna så nu hoppas jag att de lyckas sänka min temp o att allt ska funka.
    Har väntat me mitt sista ICSI försök, då det känns meningslöst när äggkvaliten e så dålig.

Hoppas dina två e riktiga guldägg o att det blir ett stort plus för dig

• Pechi

Hej Ice, tråkigt att läsa om ditt missfall. Jag håller tummarna att det går vägen nästa gång! Skrattande Jag har oxå gått på TCM-akupunktur i 9 månader nu men det har ändå inte lyckats ge mig bättre ägg. Jag sa att det är sista gången jag går dit nu inför denna IVF-behandling. Det är ju inte gratis direkt, men väldigt avslappnande, som man behöver och tycker min mage känns bättre efter alla behandlingar.
    Har läkarna sagt ngt om att du har dålig äggkvalitet? Till mig så säger dom att det verkar vara mina ägg det är fel på, jag håller nu tummar och tår att det ska gå vägen denna gång Gravid Skrattande

Lycka till!

• ice

Håller mina tummar för dig o hoppas påGravid

Läkarna på kliniken sa bara att det var dålig kvalitet men att de inte visste mer eller vad man kunde göra.
    Så då får man ju försöka med nåt annat, testar akupunkturen nu så får vi se.

Har du gjort fler försök under tiden du gick på aku. eller e detta första?

Kram

• tvillingmamma007
    Hej ,
    Måste delge dig /er lite personliga erfarenheter...
    Vi har genomgått   5 st IVF , den första  i privat regi på Fertiletetscenter i sthlm , återförde 1 embryo långtidsodlat = neg.  Sedan försökte vi i Falun även där låntidsodlat = neg
    Därefter fick vi via landstinget 3 st  betalda försök  i Uppsala , Där gör man inte långtidsodling , utan återför embryot på dag 3 . Vi återförde 1 st embryo = neg .
    Vi hade några  frusna  ägg så  vi återförde ett  fruset ägg men även det blev neg .
    Vid det sista försöket ansåg både läkaren och vi att vi skulle försöka med   våra sista  2 st ägg , chansen att något av dessa skulle fästa ansågs minimal.
    Och fantastiskt nog så blev jag gravid :)  6 veckor senare gjorde vi ultraljud och det visade sig att vi väntade tvillingar !  Våra flickor är idag 8 månader gamla och helt sagolika :)
    Min prognos att kunna bli gravid  var inte så lovande .
    Jag var vid det tillfället 36 år med en diagnos och  tidigare operation av  avancerad endometrios .
    Jag svarade dåligt på sputbehandlingen  , behövde dubbelt så hög dos för att äggen skulle utvecklas  ,vilket brukar i kombination med endometrios vara mycket låg chans till graviditet.
    Jag var övertygad om att jag hade för starkt imunförsvar och stötte bort embryon  som sattes tillbaka , men att vid isättning av 2 st så kapitulerade kroppen !! ? Dessutom är jag övertygad om att det fungerade för mig för att min kropp var utvilad och inte hade ont ( som jag haft vid tidigare tillbakasättningar med färska ägg.då hade jag extremt ont efter äggplock . Denna gång gjorde jag det i naturlig cycel )  Min egna teori ....
    Hur som helst så vill jag dela med mig av detta och förhoppningsvis ge lite hopp i denna extremt bergoch dalbaneresa , mycket sätts på spel , men lyckan är obeskrivlig när man till slut sitter med sitt /sina så barn i famnen ....Håll ut , bit ihop och ha tålamod
Svar på tråden Någon med dålig äggkvalitet som lyckats bli gravid?