Han äter nästan ingenting, vill bara ammas...
Nu har jag bekymmer med min son som precis fyllt ett år. Vi började med smakisar när han var runt fem månader, men han har aldrig varit riktigt intresserad, nån frutkpuré har han tyckt om men annars äter han ca 4-5 tsk, sen spottar han ut resten. Välling ratar han helt, likaså köpegröt (fast det förstår jag det smakar ju kemikaliefabrik)
Det känns som om jag har testat allt, plockmat, olika konsistenser på maten osv. Det som funkar bäst är makaroner om han får plocka själv, men det blir ändå bara kanske 8-10 makaroner. Annars vill han bara amma...
Igår testade jag tom koka blåbärsgröt med mycket socker i bara för att testa om han skulle tycka om det, men nä tre skedar, resten hamnade i håret, öronen på mamma, golvet, bordet, elementet och fönstret
Jag skulle uppskatta att ca 90% av hans näringsintag kommer från ammningen. Han växer som han ska och följer sin kurva fint, men jag orkar inte längre
Jag har blivit så tunn och spinkig, mitt BMI ligger på 17,5. Det går inte ens att lämna honom med pappan några timmar, han vill bara ammas, flaska går inte heller...
Ju äldre han har blivit dessto svårare har det blivit att prata om problemet eftersom alla bara säger "men sluta amma då" eller "va, ammmar du fortfarande???" Numer undviker jag att åka bort om det innebär att han ska äta där för att slippa prata om det.
Vad ska jag göra?
Nån som har goda råd?
//utpumpad mamma