• Elisa1

Sunwing Resort Kallithea Rhodos??

Cool Hej,

Jag undrar om några här på forumet känner till och har bott på Sunwing Resort Kallithea på Rhodos? Har förstått att resorten har fem olika hotellbyggnader bland annat & jag vill jättegärna höra vad ni har för erfarenhet, tips och information om detta?

Vi ska åka med våra två små barn & vill ha en lättsam och bekväm solsemester!

Tack för tips ♥

/e
  • Svar på tråden Sunwing Resort Kallithea Rhodos??
  • Jenny Hä

Vi åker dit med vår familj 12 juni ....:) Vi har bott där en gång innan men det var för 9 år sen men då var det kanonbra.

• Elisa1

Jenny Hä -> Åh vad härligt! Vilken hotellbyggnad ska ni bo i?

• HEH

Har bara hört att det är jättebra där! Kollar resa dit vi med =)

Var på Kreta, makarigialos (stavas?) i juni förr året. Var oxå jättebra. MEN lång transfer. Aldrig mer när man åker med små barn =)

• Jenny Hä
    Elisa1 skrev 2011-04-13 12:06:12 följande:
    Jenny Hä -> Åh vad härligt! Vilken hotellbyggnad ska ni bo i?
    Har dom olika namn ? Vi ska bo i lägenheterna som är 2 våningshus, vad dom heter vet jag faktiskt inte.
  • Minne

Vi var på Rhodos, Kallithea i augusti 2009, perfekt för barn, men jag kommer inte att åka dit igen, vi var utanför hotellområdet 1 gång, mest för att det var så långt till allt. Vi hade all inclusive vilket nästan var ett måste där eftersom det inte fanns så många restauranger att välja på..och all inclusive var jättetråkigt! Frukosten däremot var som en dröm!

Ska testa Cypern i sommar i stället, förmodligen barnvänligare stränder där!

• aniratak

Vi ska åka till Kallithea 5 juni- 19 juni. Vi har valt att ha All inclusive. Dels för att min sambo äter enormt mycket och att  vi slipper tänka på att beställa mat med barnen m.m. 
     Först hade vi bokat en 1-rumslägenhet i byggnaden Ariadne men efter mycket om och med kom vi fram till att det blir för litet för vår familj och all packning. Vi uppgraderade oss till en 2-rumslägenhet i byggnaden Helios och vi valde balkong förhoppningsvis mot trädgården.
     Har bara hört gott om detta hotell av vänner och här på internet så jag hoppas att vi blir nöjda. Första gången vi reser med våran son 5 år och dotter 3 år.

Jättekul om fler som ska åka samtidigt skriver!!!

• aniratak

Jenny: Vi kommer träffas där nere :) Ska ni åka 1 vecka och från vilken flygplats?

• aniratak

Någon mer som ska åka till Kallithea i juni??

• aniratak

Lurvens frö: Jag tror du har rätt i att det inte är sand på Rhodos, men å andra sidan får man inte sand på sig hela tiden. Har hört att transfern till Sunwing Kreta är fruktansvärt jobbig därför har vi valt Rhodos.

Klart ni ska åka till Rhodos :) Vi åker om 21 dagar. 

Svar på tråden Sunwing Resort Kallithea Rhodos??