• Elisa1

Amningssjal?

Hej,

Tänkte höra om ni har några bra tips på butiker på nätet som säljer amningssjalar? Alltså en sådan fiffig lösning där sjalen är framtagen för just amning, med knapp etc (inte en vanlig sjal...). Har googlat men inte riktigt hittat någon återförsäljare?

Tips?

/e

• Svar på tråden Amningssjal?
  • Hemlighet

Personligen tycker jag den är onödig.
    Vi köpten en tunn "palestina" sjal och knöt ihop två hörn så det var bara att trä den över huvudet på mig när jag skulle amma. En amningsfilt skulle nog ha blivit för varmt på sommaren.

• Elisa1

*puffar*

Någon?
    Jag vet att man kan ta vilken sjal som helst men jag har sett flera som har haft en amningssjal för ändamålet och de ser så mysiga ut! Kanske bara finns utomlands? Har sett flera mammor på flygplatser etc som haft en sådan....

Hur som helst blir jätteglad för tips på detta!

/e

• Booby Trapper

Jag har en cool produkt som heter Booby Trapper. Det är en amningssjal som gör det möjligt att amma närsomhelst, hursomhelst och varsomhelst! Det är en produkt jag skaffade med mitt första barn i Kanada och som jag tog med mig till Sverige. Helt underbar så jag har börjat sälja den här också. Kolla in boobytrapper.se

• en mamma som ammar offentligt
    Booby Trapper skrev 2013-07-01 22:01:31 följande:
    Jag har en cool produkt som heter Booby Trapper. Det är en amningssjal som gör det möjligt att amma närsomhelst, hursomhelst och varsomhelst! Det är en produkt jag skaffade med mitt första barn i Kanada och som jag tog med mig till Sverige. Helt underbar så jag har börjat sälja den här också. Kolla in boobytrapper.se

Jag använder mig av en Booby Trapper och den är verkligen super. Den dubbla upphängningen gör att tyget inte ligger på barnet som försöker amma. Själv har man bra uppsikt och barnet blir inte irreterad och kan amma i lugn och ro. Använder den också om barnet behöver sova där det är stökigt runt omkring. Helt kanon och defenitivt bättre än att bara använda sig av en vanlig sjal eller filt.
  • gosnosen

Ser så oskönt ut att ha Booby trappern runt nacken?  Det känns som sjalar man knyter runt ryggen är mer bekväma?

• lilyisacdotcom

hej!

Jag har efter att ha köpt en fantastiskt bra amningsjal i Shanghai börjat producera och sälja amningssjalar i Sverige! helt ny webbshopp som jag startat nu under mammaledigheten. Sjalarna har en enkel skena i halslinningen och ett band runt nacken, enkelt att ställa in så att det passar alla. Barnet får en lugn stund, mamman kan strunta i omgivningen helt och hållet.
    Så himla enkel produkt så jag kände att jag bara var tvungen att börja sälja dem i Sverige där så många av mina vänner undrat var jag köpte min.

finns på www.lilyisac.com för 249 kr. värt varenda spänn tycker jag som köpte min mycket dyrare i Shanghai, import från USA:)

Svar på tråden Amningssjal?