• Långväntan

Vart eran mens regelbunden direkt efter första mensen efter förlossningen?

Jag har fått min fösta mens nu när man son vart 8 månader och undrar nu om eran mens vart regelbunden direkt? Blödde ni mycket vi första mensen? Eller var den mindre en innan ni vart gravida?

• Svar på tråden Vart eran mens regelbunden direkt efter första mensen efter förlossningen?
  • Höstbebis2010

Min blev regelbunden direkt och mycket lindrigare :) Innan graviditeten varade mensen i 8-9 dagar och enorma smärtor. Nu efter så varar den 4 dagar och jag har bara ont en endaste dag :)

• skånegås

Sen var regelbunden men inte som innan. Efter tredje barnet tog det ca 3 dagar av smådroppande innan den kom igång ordentligt sen varade den bara tre dagar. Innan var det tvärtom att jag blödde mycket till en början och sedan smådroppade... Det höll i sig ända tills jag blev gravid med 4:an 4 år senare..

• Mamma till S

Min vart regelbunden direkt.
    Hade avslag i 5,6 veckor sen slutade de och 3 veckor senare så fick jag mens på precis samma datum som innan graviditeten. Den 10e vaaaarje månad ;p

Men den är nog lite mer rikligare än innan men har inte lika ont (:

• Sagapuh

När min kom tillbaka var det längre mellan, 33 dagar mot tidigare 24. Den är rikligare men jag har mindre menssmärtor, däremot känns ägglossningen mer.

Svar på tråden Vart eran mens regelbunden direkt efter första mensen efter förlossningen?