• Anonym (ångesttanten)

Extremt dålig i magen av Sertralin?

Hej!
    Jag tar Sertralin varje morgon 50mg. Jag har svår ångest och har haft detta i 5 år. Jag har vad psykologen kallar för agorrafobi, torgskräck. Alltså kroniskångest när jag är utanför min "bekvämlighetszon".
    Tabletterna hjälper men jag blir fruktansvärt dålig i magen. Vilket inte är en bra kombo då min störta rädsla är att bli dålig i magen ute på stan och inte ha tillgång till toalett. Så man kan säga att ångesten faktiskt blir värre utav bieffekten. Nu har jag varit tvungen att ta Imodium tabletter flera gånger i veckan, för att ens kunna gå ut. Detta tär på mina tarmar har jag märkt. Jag får ont i magen, blir illamående. När jag tar Imodum blir jag helt förstoppad i 2-3 dagar. Det gör ont och när det väl släpper gör det så ont att jag nästan skriker rakt ut.

Finns det någon som har/har haft samma problem? Vad ska man göra åt det? Vill inte byta tabletter då vi försöker få barn och sertralinet är den tabletten man kan ta under hela graviditeten.
    Borde jag gå till en "vanlig" läkare men mitt problem? Har varit hos läkaren på psykiatrin men hon säger bara att det är en helt normal biverkning och att det kommer bli bättre med tiden. 

Svar på tråden Extremt dålig i magen av Sertralin?