5 minuters metoden
Hej Jag har en dotter på 15 månader som har börjat krångla mycket på kvällarna och nätterna. hon vaknar och skriker ofta och kan inte somna om utan att sitta i min famn i soffan, för så länge hon är kvar i vårt sovrum så skriker hon. Jag pratade med min BVC sköterska imorse och hon rådde mig till att flytta henne till hennes rum och somna själv med hjälp av 5 minuters metoden. Jag är beredd att testa detta då situationen är ohållbar som den är nu. Nu när kvällen närmar sig så börjar jag bli nervös, men jag är fortfarande beredd på att testa metoden, men jag kom på lite frågor som jag glömde fråga min BVC sköterska. Hur gör jag om hon skulle va ledsen pga tandsprickning, tror det kommer en tand snart ( provade Alvedon inatt ifall det va tänderna som spökade men det va nog inte det, hon skrek mycket ändå och somnade sen i soffan) Men så småningom så kommer den ju. Vår dotter ska sova borta i helgen när vi ska bort, ska dom köra samma metod om det skulle behövas eller kan dom "fuska" lite då hon inte är hemma? Jag hoppas denna metoden funkar och jag känner mig peppad men känner ändå att jag behövde fråga lite för jag blir lite " nojjig" :) Tack!