• UnderYtan

Kattsand... alternativ till Ever clean?

Jag använder i nuläget kattsandsmärket Ever clean till mina 8 katter. Jag undrar om ni har tips på någon annan billigare kattsand men som ändå är bra? Jag tycker Ever clean är superbra men det är den enda sanden jag provat. Tycker dock att det blir lite dyrt eftersom jag har 8 katter och sanden kostar ca 800 kr i månaden.

Tips mottages gärna... från er som provat Ever Clean och kan jämföra med något annat märke!

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Svar på tråden Kattsand... alternativ till Ever clean?
  • nemo1

Extreme Classic kostar på Bromma zoo 179:- tror jag, annars 185:- billigare än så kommer du inte undan om du ska ha en BRA sand. Jag är själv jourhem och har uppåt 20 katter hemma. Jag brukar blanda extreme eller EC med Katty. Tycker inte att jag kan ha billigare sand när jag har så många katter för då skulle nog grannarna klaga Skrattande

• IceJossan

Jag tycker att Pussi Kompakt är kanonbra. Vet en som har 12(?) katter och använder den sanden och är helnöjd. Sen vet jag det finns en billig sand i kartong på Ö&B som ser ut som everclean och klumpar bra och doftar bra, kommer dock inte ihåg vad den heter. Hon som använder den har 4 katter.

• Toddes mamma

Vitakraft, compakt!!! Kostar 79kr på Ica Maxi, super-bra, och vi har testat de mesta sorterna...

• Kottemor

Jag har tre katter och har testat många olika sandsorter. Allt från dyrt till billigt..

Det jag änvänder nu och har gjort länge är, Pussi Kompakt, den klumpar sig bra och luktar inte!

• Toddes mamma
    Kottemor skrev 2011-04-13 19:41:32 följande:
    Jag har tre katter och har testat många olika sandsorter. Allt från dyrt till billigt..

Det jag änvänder nu och har gjort länge är, Pussi Kompakt, den klumpar sig bra och luktar inte!
    Den använde vi länge, tills vi hittade vitakraften, tycker den är bättre..
  • queenofangels

testat massor men den bästa är pussi compakt. är super bra.

• nemo1
    queenofangels skrev 2011-04-13 19:46:12 följande:
    testat massor men den bästa är pussi compakt. är super bra.
    Du kan inte komma och påstå att Pussi är bättre än EC och Extreme för då har du inte testat dom.
  • vackrastarflow

Här kommer ett superbra tips

Flamingo (PetPlus)!

Jag var länge en Everclean-anhängare, och har testat massor i kattsandsväg: Pussi (örk), Eldorado (inte tillräckligt bra), Vitakraft (ok men håller inte i längden), Catrine (som Vitakraft), Olivers (håller inte klumparna så bra), Tidy Cats (håller inte så länge) och så Everclean som är väldigt bra. Men så svek ekonomin en månad så jag köpte Flamingo (i djuraffär). 15 kg kostar ca 159 kr. Den är minst lika bra som EC, om inte bättre. Och så väldigt mycket billigare! Finns både utan doft och med babypowder-doft, dock har jag bara hittat med doft. Men den är inte påträngande och katten luktar inte av det. Eventuellt dammar den något mer än EC men inte mycket.

Vet inte om PetPlus är ett gammalt namn, heter iaf Flamingo nu.
    Bild: www.zoomarknad.se/images/products/large/00012612.jpg

• vackrastarflow
    nemo1 skrev 2011-04-13 19:53:20 följande:
    Du kan inte komma och påstå att Pussi är bättre än EC och Extreme för då har du inte testat dom.
    Pussi är den enda sand jag bytt ut helt efter bara ett par dagar. Så himla äcklig lukt. Bra klumpar men när man luktar kattsand ihop med kattbajs direkt när man öppnar ytterdörren är det kört. De andra sorterna jag provat har kapslat in doften myyyycket bättre. Pussi kommer inte i närheten av min kattlåda längre
Svar på tråden Kattsand... alternativ till Ever clean?