• Isanna

Hjälp! Coola klädesmärken till tonåringar?!

Sitter och kikar igenom zoovillages sortiment och inser att utbudet är gigantiskt... Vilka märken är coola för högstadie- och gymnasiekillar nu? Nån som har bättre koll än jag?

• Svar på tråden Hjälp! Coola klädesmärken till tonåringar?!
  • Gäspan

tja, mina unga män (15 och 16) gillar WE, Bondelid, Elvine, m.m.

• Lovasraramamma

ingen aning vad som är inne men är inte Nudie jeans pop?

• ninahelena

IC Maxi? Engelbrektsboden? ÖB?
    ...
    Nä, skojar... *trött*
    Tramsig och okunnig i ämnet... Sorry....

• Pallas

Min 15-åring gillar:

* Billabong
    * Element
    * DC
    * Quicksilver

• Isanna

Underbart! Tack alla! I morrn ska här shoppas julklappar!

• Happy80

Lacoste börjar bli hett igen. Annars är J.Lindeberg, WE och Bondelid fortfarande heta kort bland högstadiekidsen tillsammans med de gamla vanliga sportmärkena typ Puma & Nike.

På gymnasiet är det mer beroende på stil men Nudie, Encore, Elvine, och alla surf- och snowboardmärkena (Billabong, Rip Curl, Burton, DC, Vans) sådant som brukar gå hem.

Typ samma märken som vi vuxna limmar på när vi är på streethumör:)

• adrenalin

nån sa lindeberg men är inte det sooo last year?

En 14-årig tjej som jag har på MSN skrev och hånade ett gäng tjejer som hade lindeberg . Jag har ingen koll men kanske har hon rätt, det kanske är very last year? :)

• Happy80

Ja för oss vuxna är det sooo last year men högstadiekidsen ligger några år efter. Möjligen i stockholm att det börjar bli ute men inte resten av landet.

Det är lite som med Canada Goose jackorna. Det har ju varit soo last year i flera år men de är sjukt status på högstadiet fortfarande.

• adrenalin

herregud säger jag bara... när jag gick i mellanstadiet klädde vi oss i typ 10 år gamla nedärvda kläder och INGEN brydde sig, absolut ingen!! Å de va trots allt bara 7 år sen jag gick på mellanstadiet!

När jag läser det här känner jag hur svårt det kommer bli för mig som mor att klä Fia om hon bryr sig om sånt här

Men 14åringen jag skriver med bor i Skåne.

• Happy80

adrenalin: Det varierar nog från skola till skola också...

Min femåring har redan kläder från de flesta av märkena som nämns ovan (fast han bryr sig inte sälv det är mer mitt intresse). Det är ju inga jättedyra grejjer i alla fall.

När jag gick på mellanstadiet skulle man ha Levis 501 och drMartens och championtröja så det fanns väl trender redan då.

Själv hade jag lila tuppkam stora delar av högstadiet och det gick ju bra det med.

• Pallas

När jag gick på högstadiet var det rutstickade Lacoste-tröjor, Levi's 501 och seglarskor som gällde. Själv var jag hopplöst ute med fotsid svart kjol, regnbågshängslen och grova kängor och trivdes med det.

• adrenalin

happy:

Ja jag gick på en byaskola i norrlands inland där det gick sammanlagt typ 40 elever så jaa.. vi va känt för att gå me gummistövlarna mitt i sommarn om man säger som så Himla skönt faktiskt. Önskar alla fick ha det så. Fast sen när man börja högstadiet å skulle hålla nån sorts standard så hamna man ju utanför förståss.

Svar på tråden Hjälp! Coola klädesmärken till tonåringar?!