• Dina05

8 månaders bebis med kraftig hosta!!

Hej... min dotter som är 8 månader sedan en vecka blev förkyld. Allt började med att hon fick ögoninflammation först, sedan hade feber 4 dagar i rad och till slut fick torr hosta... Vi åkte till barnakuten för hon kunde inte sova då hon hostade jätte mycket. Fick Mollipect och ögonsalva. Har get henne Mollipect i 4 dagar, 3 ggr/dag men hittills ser jag ingen skillnad på henne. Hon hostar fortfarande mycket, särskild på natten och då vaknar hon och gråter för hon vill helst sova men det går inte !! Har testat att lyfta madrassen eller att hon ska sova i babyskydet men det hjälper inte.  

Har ni några tips för vad kan man göra för att underlätta för henne, så att hon kan sova bättre ??

• Svar på tråden 8 månaders bebis med kraftig hosta!!
  • Lumo

Luftfuktare från tex bauhaus för nån hundralapp. Det blir djungel i rummet vilket gör det lättare att andas.

• Turboplingen

Luftfuktare tipsar jag om också, finns också på biltema..

Medans kan du ha svalt i rummet..
    Jag brukar ta upp min son och sätta mig vid ett lite öppet fönster så han får lugna sig..
    Men ska investera i en luftfuktare nu också i helgen..

Sen att hon dricker vatten..
    Är det bara torrhosta hon har eller slem hosta?

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Dina05

Tack för tipset, det ska jag investera med....

Det började med torr hosta men nu har hon slem hosta, känns som att Mollipect hjälper inte alls... Det är 4 dagar nu och ser ingen förbättring med henne, tycker så synd om henne !! 

• Turboplingen

Dricker hon välling?

Jag har fått rådet att låta de dricka mycket vatten, eller gärna varm vätska efter de druckit välling och låta bli mjölkprodukter då det kan ge mer slem.

Är mollipekt slemlösande?
    Jag har fått rådet att inte använda slemlösande på min son, det gör det värre för de då de inte vet hur de ska hosta upp det =/

Jag vet hur det känns!
    Min lille kille slemhostar oftare än vad han är frisk sen han va 3 månader, och han är 8 månader nu =/

• Dina05

Vatten dricker hon mycket, det gillar hon... Hon gillar inte välling så det är ersättning hon får sedan hon var 5 månader då jag slutade amma... 
    Jag frågade barnläkaren när hon gav henne Mollipect att hur hon ska hosta upp slemmet men då sa hon att det är inga problem, hon kan kräkas eller så får de ut det när de bajsar... det är första gången att hon blir så sjuk, plus att hon är mitt första barn och man blir ju orolig med en gång :)

• Turboplingen
    Dina05 skrev 2011-04-13 21:38:47 följande:
    Vatten dricker hon mycket, det gillar hon... Hon gillar inte välling så det är ersättning hon får sedan hon var 5 månader då jag slutade amma... 
    Jag frågade barnläkaren när hon gav henne Mollipect att hur hon ska hosta upp slemmet men då sa hon att det är inga problem, hon kan kräkas eller så får de ut det när de bajsar... det är första gången att hon blir så sjuk, plus att hon är mitt första barn och man blir ju orolig med en gång :)
    Ok aja alla läkare säger olika, hoppas hon blir frisk nu iallafall =)
  • Lumo

Sockrig vätska tex saft som gärna lite varm lindrar o verkar slemlösande. Saft är kanske inget man ger småttingar normalt, men det är ju inget farligt o kan kansje esätta vattnet någea dagar. När de är över 1år kan man köra honungsvatten.

Svar på tråden 8 månaders bebis med kraftig hosta!!