• Anonym (bank)
    Äldre 13 Apr 22:37
    36576 visningar
    9 svar
    9
    36576

    Kundtjänstrådgivare på bank, vad har dom för lön???

    Någon som vet vad en kundtjänstrådgivare tjänar på ett bankkontor? Har dom provision? Är det stor skillnad på lönen för kundtjänstrådgivare och privatrådgivare?

  • Svar på tråden Kundtjänstrådgivare på bank, vad har dom för lön???
  • Anonym (bank) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 23:05
    #1

    Ingen som vet?

  • Kathis
    Äldre 14 Apr 00:12
    #2

    Beror ju på utbildning, men jag skulle tippa på mellan 19 000-21 000kr

  • Äldre 14 Apr 08:14
    #3

    Många som arbetar där har det som extrajobb när dom studerar tror jag.

  • Anonym (AT)
    Äldre 14 Apr 09:10
    #4

    Kompisen tjänar 22 000 :-/mån + 6 v betald semester + förmåner. Han har 2 års utbildning inom juridik (dock ingen examen), det är fast lön, ej provosion, men ibland om de lyckats bra under en period kan de få en bonus.

  • Anonym (bank) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 23:01
    #5

    Tack för svaren.

    Såg ett jobb där dom ville ha examen inom företagsekonomi vilket jag har. Men man kunde eventuellt ha KY utbildnng också, så det känns ju lite sådär för mig som har kandidat examen. Det kan ju vara ett sätt för att få in en fot inom banken och sedan gå vidare....

  • Äldre 15 Apr 09:20
    #6

    Någon som vet vad en kundtjänstrådgivare tjänar på ett bankkontor? Min man fick 28 000 kronor men han är högskoleutb. och hade ett mer välbetalt som han gick ifrån för det jobbet så jag tror att han fick högre lön än normalt.

    Har dom provision? Det är olika. 

    Är det stor skillnad på lönen för kundtjänstrådgivare och privatrådgivare? Ingen aning.

  • Anonym (Banka­nställ­d)
    Äldre 15 Apr 18:48
    #7

    Hej!
    Jobbar på bank sedan 4 år tillbaka, har idag en lön på 23 500kr/mån som privatrådgivare i Norrland. 

    När jag började i banken så var det som vikarie i kundtjänst utan någon rådgivning utan mest "kassaärenden" och fick då 18 000kr/mån.

  • Anonym (33 år)
    Äldre 15 Apr 19:43
    #8

    När jag jobbade i en kundtjänst på bank (ingen utbildning inom ekonomi) hade jag 18500 kr i månaden. Det var år 2005.  Jag jobbade över telefon och mail, alltså internetbank.

    Vad jag förstått så behöver man mer utbildning som privatrådgivare eftersom man då får råda människor att göra si eller så. Arbetar du inom kundtjänst hjälper man mest kunden med frågor, problem med t.ex telefonbanken och liknande. Så var det iallafall där jag jobbade..... Så har jag uppfattat det.

    Lycka till 

  • Anonym (bank) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 22:25
    #9
    J1983 skrev 2011-04-15 09:20:06 följande:

    Någon som vet vad en kundtjänstrådgivare tjänar på ett bankkontor? Min man fick 28 000 kronor men han är högskoleutb. och hade ett mer välbetalt som han gick ifrån för det jobbet så jag tror att han fick högre lön än normalt.

    Har dom provision? Det är olika. 

    Är det stor skillnad på lönen för kundtjänstrådgivare och privatrådgivare? Ingen aning.


    Oj, 28000 det är ju mkt högre än vad dom andra i tråden har angivit för tjänsten som kundtjäntrådgivare. Jätteroligt att din man fått så hög lön då =) Eftersom din man har högskoleutb så kanske det är det som är skillnaden för att han får högre lön. Trivs han med sitt jobb då? Jag har också högskoleutb men vet inte om man är överkvalificerad för jobbet eller om man ska se det som att få en fot in i banken.
Svar på tråden Kundtjänstrådgivare på bank, vad har dom för lön???