• KeChi

    Var finns du? :(

    Den 27e mars 2007 sålde jag mina älskade fåglar till en tjej i Rättvik p.g.a flytt, och sedan sålde hon dessa vidare.


    Det var 4 undulater och två nymfparakiter, och dessa skulle senast ha setts till i Dala Floda i Dalarna, om någon känner någon som skulle ha köpt en viltgrå och en lutinonymf får ni gärna höra av er till mig.
    Dock kan jag inte svara på när hon sålde dessa, hanparakiten heter Nitro iallafall.

    Den förre ägaren sa att tjejen som köpte dom hette Marika, Maria eller Marie eller något sånt och skulle bo i Dala-Floda.


    Dom är även ringmärkta, ringmärkningsnr kan fås om nödvändigt.

    Tack på förhand.


    Jag saknar min nymf så mycket, och skulle bli hjärtligt tacksam till den som kan leda mig till ett återseende hos min nymf!

  • Svar på tråden Var finns du? :(
  • QueenK

    Hoppas att du hittar dina fåglar igen!!


    Knowledge comes from others, wisdom from within
  • KeChi

    Queen: Det hoppas jag med
    Hanna: Jag har saknat honom hela tiden, men idioten jag fick lov att sälja honom till var så jävla otrevlig och hotade med en polisanmälan, bara för att jag ville veta var han fanns, och vad får dig att tro att det är "först nu" jag saknar honom? Jag har försökt höra med folk i flera år, men ingen är villig att hjälpa...

    Har du aldrig fått lov att sälja ett djur mot din vilja kan du heller aldrig förstå min sorg..

  • Hannapanna72
    KeChi skrev 2011-04-14 14:47:01 följande:
    Queen: Det hoppas jag med
    Hanna: Jag har saknat honom hela tiden, men idioten jag fick lov att sälja honom till var så jävla otrevlig och hotade med en polisanmälan, bara för att jag ville veta var han fanns, och vad får dig att tro att det är "först nu" jag saknar honom? Jag har försökt höra med folk i flera år, men ingen är villig att hjälpa...

    Har du aldrig fått lov att sälja ett djur mot din vilja kan du heller aldrig förstå min sorg..
    Ja jo det är sant inte meningen att kritisera dig. Jag har avlivat två katter som jag inte kunde ha kvar pga allergi, kunde inte stå ut med tanken vad som skulle hända med dem om de såldes till fel person. 

    Jag hoppas att du en dag får veta vad som hände med din fågel, kram 
Svar på tråden Var finns du? :(