Orolig! Något barn som gillar att snurra leksaksbilarnas hjul?
Hej!
Jag har blivit nojig eftersom jag har läst att barn som tycker om att snurra på leksasbilars hjul är ett typiskt tecken på autism. Han kör inte direkt med bilarna utan mest snurrar på hjulen. Han är också lite sen i talet. Han säger bara bö för boll och brr för bil. Han är 16 månader. Däremot är han väldigt kommunikativ, pekar mycket. har mycket ögonkontakt och busar, leker tittut, vinkar och härmar. Älskar att läsa böcker och att följa efter och vara med barn även fast han tycker mycket om att gå omkring eftersom han lärt sig gå för en månad sedan. Han leker förstås med andra saker som pop-up leksaker, saker som låter, xylofon, djur samt älskar att hämta hushållsredskap och röra runt i skålar m.m. Han har även börjat försöka mata mig... Vet inte hur mycket han förstår ännu dock. Han är otroligt kramig och social så jag vet inte... men men, skulle vilja höra om era barn om de också snurrar på hjulen mycket...
Jag är extra nojig eftersom jag har sett att vi har lite tendenser inom autimspektrat i vår släkt....men detta med snurrabilhjul var ju ett tydligt tecken har jag läst.
.