ser91 skrev 2011-04-14 10:22:34 följande:
Hej! Jag har till och från problem med bihålorna. En gång blev det så illa att jag fick ett krampanfall (så kraftigt att jag kissade ner mig under tiden). Hade blodtrycksfall och mådde katastrof. Fick åka ambulans till sjukhus för intensivvård på infektionsavdelningen. Fick ta ryggmärgsprov och en massa annat, men de konstaterade att de var en kraftig bihåleinflammation som hade gett ett hårt tryck på min hjärna, så att den svällde och blodkärlen i hjärnan blivit ihopklämda/krympt. Då spolades mina bihålor och jag blev bättre.
Hade aldrig problem innan, men sedan dess har jag ont ett par ggr per år, och jag får samma svar av vårdcentralen som du fått. Mitt enda tips är att hänga med huvudet neråt en stund eller trycka med fingrarna på bihålorna. Då gör det riktigt ont, men efter det så känns det bättre (för att det inte alls gör lika ont som när man pressat på dem).
Finns tyvärr inte så mycket som hjälper mot detta hemska, försök att fräsa ut varet ofta. Bihåleinflammation tror nånga bara är huvudvärk, men jag vet verkligen hur hemskt det är! Jag kunde inte äta på en vecka innan krampanfallet, pga att jag hela tiden kände mig proppmätt, precis som att jag ätit massor av mat (förmodligen hjärnan som sände lite fel signaler då den var så pressad).
Menar absolut inte att oroa/skrämma dig, men mycket vila, massera bihålorna och fräs allt vad du har! Ät och så som vanligt, hur jobbigt det än kan vara.
Men fy
Ja du, det gör riktigt ont och det är inte roligt och jag håller på att bli knäpp
Jag snyter mig mer eller mindre HELA tiden.
Tar vanlig nässpray under dagarna och två doser i vardera näsborre på morgonen och två på kvällen.
Däremellan äter jag Sinova tre ggr per dag och värktabletter när det är riktigt illa.
Testade nyss att skölja näsan med saltvatten och ska nog testa att göra det några ggr i dag, för det kändes som att det hjälpte för stunden.
Hatar detta!
Missar massvis i skolan pga detta