Choccolat skrev 2011-04-15 10:39:29 följande:
En dag fick jag helt enkelt nog av mina extrakilon och träning är inte riktigt min grej.. Jag började promenera hem från jobbet (inte hela vägen då det skulle ta 4 timmar men så länge jag orkade). Ibland blev det en kvart och fina dagar blev det 2 timmar. Jag började i januari i snökaoset men vägrade att hitta ursäkter, snörusk, regn, höga klackskor spelade ingen roll! Jag la även om maten men på ett sätt så att jag skulle klara av det, dvs:
Frukost: exakt vad jag ville och hur mycket jag ville
Lunch: exakt vilken mat jag var sugen på men halvera måltiden. Fyllde ut tallriken med tomat, gurka osv så att ögat skulle få sitt.
Middag: inga kolhydrater så jag åt typ sallad, fisk, kött, kyckling osv.
Helt klart var det svårast att slopa pasta, ris osv till middagen men jag hittade andra alternativ, exempelvis går bönor eller broccoli utmärkt till en köttbit. Man kan tom äta köttfässås utan pasta, tillräckligt med bönor och sallad gör susen!
Helger: Någon dag på helgen fick jag äta vad jag ville!!! Pizza, läsk, godis osv. (Tillslut ville man inte det..)
Viktigast av allt var att jag inte fick förbjuda mig själv till något.. Var jag sjukt sugen på godis en tisdag så åt jag, men mindre än vanligt.
När juni kom hade jag gått ner 11 kg och min kompis som körde likadant som jag hade gått ner 14 kg. Detta är 7 år sedan och jag håller fortfarande vikten. Promenerar inte längre på samma sätt... men matomställningen gjorde på något sätt sitt...
LYCKA TILL!!!
Tack för ditt inlägg :)
Det verkar ju som något man ska testa. Har kört med LCHF och det funkar, men det kostar ju lite mer pengar än det "vanliga" man äter, så la det på hyllan.
Men ditt sätt lät ju sjukt bra, så det skulle man ju testa faktiskt!