• marre 84

Kreta/makrigialos i början av Maj....

Hej
    vi ska åka till kreta/makrigalos med 2 barn 9år och 2 år har nån varit där? hur är det?
    vi ska bo på Ocen club som är ny renoverat...
    vi åker  den 5 maj är det nån som har varit där så tidigt? hur är värmen?
    ge gärna tips på vad man kan gå för utflykter mm..

• Svar på tråden Kreta/makrigialos i början av Maj....
  • DramaQueen

Vi åker oxå till Kreta den 5 maj, fast till Gerani, så är oxå lite funderasam på vädret =)

• Empiiis

Minns inte exakt vart jag var men det var 09 vi åkte 3maj.

Var bara runt 20 grader. Poolen var ej uppvärmd eftersom det inte var säsong och havet iskallt Tungan ute Men kanske bara var så där jag var.

• marre 84

Jag hoppades på att det skulle vara runt 25 grader och att man kan bada .. mina barn älskar at bada...

DramaQueen skrev 2011-04-14 15:52:28 följande:
    Vi åker oxå till Kreta den 5 maj, fast till Gerani, så är oxå lite funderasam på vädret =)
    vad kul åker ni från göteborg? villken tid har ni flyg? vi åker från göteborg och våran flyg åker 7 på morgonen
  • DramaQueen
    marre 84 skrev 2011-04-14 18:00:09 följande:
    Jag hoppades på att det skulle vara runt 25 grader och att man kan bada .. mina barn älskar at bada...vad kul åker ni från göteborg? villken tid har ni flyg? vi åker från göteborg och våran flyg åker 7 på morgonen
    Vi åker från Malmö vid fem på kvällen =)
  • marre 84
    DramaQueen skrev 2011-04-14 21:17:54 följande:
    Vi åker från Malmö vid fem på kvällen =)
    Då är ni typ på natten vid hotelet... vi kommer åka vid 4 tiden på morgonen hemifrån så vi hinner till göteborg..
    det kommer vara en lång dag..
  • DramaQueen

Tror vi skulle landa vid 21.30 så blir ganska sent till hotellet, men skönt att slippa åka så tidigt på morgonen till hotellet =)

Nu hoppas vi bara på fint väder =) 

• Sanningsdan

Hej, jag har varit i Makrigigalos 5 ggr. Älskar stället! Aldrig varit där i maj dock, utan bara juli och augusti. Kreta kan vara lite ostabilt vädermässigt i maj - MEN Makrigialos har ett varmare och torrare klimat än norra delen av ön så jämför inte med dem som varit på norra sidan, dvs Chania, Rethymnon osv...
    Utan att veta säkert gissar jag att vädret på sydsidan är stabilare.
    Trevlig resa och se till att ha vatten och nåt tilltugg med på bussresan till hotellet och kanske även preppa barnen med åksjukepiller om de har sådana tendenser. Vet att många klagar på den lång transfern men det har alltid gått bra med mina barn.

Svar på tråden Kreta/makrigialos i början av Maj....