• Anonym (jadda)

Magnesium mot ångest och depp

någon som testat det nya som det pratas så mkt om, att äta MASSOR av magnesium så ska man slippa ångest, slippa äta antidepp mot ångest. osv. Någon som vet om det fungerar??
    Det står att man ska äta 500 mg magnesium om dagen, jag har nu inhandlat tuggtabletter som jag ska börja äta, jag hoppas jag kan börja trappa ner mina antidepp piller och att det fungerar.

någon som har egna erfarenheter att dela med sig ?? kanse vet ni några andra vitaminer som är bra mot ångest och oro ?? har hört man ska äta fiskolja, välkoncentrerad , B6, och B12 ochså.

• Svar på tråden Magnesium mot ångest och depp
  • Anonym

Det funkar skitbra. Tar några dagar innan man börjar må bättre men allt blev bättre för mig, även sömnen. Glöm inte att du behöver kalcium också för balansen. Även omega 3 och bananer (!) är bra mot depression och ångest.

• Panthera
    Anonym skrev 2011-04-14 13:16:39 följande:
    Det funkar skitbra. Tar några dagar innan man börjar må bättre men allt blev bättre för mig, även sömnen. Glöm inte att du behöver kalcium också för balansen. Även omega 3 och bananer (!) är bra mot depression och ångest.
    Hur mycket bör man ta? står ju olika överallt där man läser om detta.. tänkte köpa de receptfria magnesiumtabletterna på apoteket.. måste man ta kalciumtillskott också?
  • Anonym
    Panthera skrev 2011-04-14 13:19:46 följande:
    Hur mycket bör man ta? står ju olika överallt där man läser om detta.. tänkte köpa de receptfria magnesiumtabletterna på apoteket.. måste man ta kalciumtillskott också?
    Man kan testa med 1000 mg kalcium och 400-800 mg magnesium per dag. Jag körde direkt på den högre dosen. Man märker direkt om det är för mycket för då får man diarré...
  • MizzTez

Jag har varit utan mina sobril och inderal (mot hjärtklappningar) i över en vecka nu!! Tog 2 dagar med magnesium och jag slutade skaka och med det försvann ångesten åxå! Sover som en bejbis gör jag dessutom och min mage är bättre än aldrig förr!
    Äter även berocca, omega 3 och d-vitamin. Äter Ledins Magnesium (från hälsokost) En tablett á 250 mg morgon och kväll.

Hur har det gått för dig ts???

• Anonym (jadda)
    MizzTez skrev 2011-04-24 23:33:03 följande:
    Jag har varit utan mina sobril och inderal (mot hjärtklappningar) i över en vecka nu!! Tog 2 dagar med magnesium och jag slutade skaka och med det försvann ångesten åxå! Sover som en bejbis gör jag dessutom och min mage är bättre än aldrig förr!
    Äter även berocca, omega 3 och d-vitamin. Äter Ledins Magnesium (från hälsokost) En tablett á 250 mg morgon och kväll.

Hur har det gått för dig ts???
    menr du det ?? gud vad bra , om man tänker efter är det rätt konstigt , att inte det pratas mer om det, magnesium mot ångest, istället för antideppressiva. Jag kan nog inte riktigt svara på det än om det hjälpt mot min ångest, ärligt talat känner jag inget resultat än, har ätit 600 mg magnesium och 400 mg kalcium per dag nu i fyra dagar, men vet inte riktigt om jag känner skillnad, måste nog fortsätta med det lite till innan jag känner nått,.. annars hjälper det inte på mig...
  • MizzTez
    Anonym (jadda) skrev 2011-04-25 13:12:12 följande:
    menr du det ?? gud vad bra , om man tänker efter är det rätt konstigt , att inte det pratas mer om det, magnesium mot ångest, istället för antideppressiva. Jag kan nog inte riktigt svara på det än om det hjälpt mot min ångest, ärligt talat känner jag inget resultat än, har ätit 600 mg magnesium och 400 mg kalcium per dag nu i fyra dagar, men vet inte riktigt om jag känner skillnad, måste nog fortsätta med det lite till innan jag känner nått,.. annars hjälper det inte på mig...
    Jag läste någonstans att magnesium är det första som försvinner ur kroppen vid stress och eftersom det verkar vara det som utlöst min panikångest och gad, så jag tänkte att det kan ju ändå vara värt att prova!
    Så det kanske är det, att min kropp är i stressläge hela tiden men din ångest kanske relateras till något annat.. Fast oavsett så tror jag det är bra för kroppen att få tillskott oavsett.
    Håller tummarna för dig att det börjar hjälpa nu ändå! Jag har dessutom märkt att det funkar inte lika bra om jag tar dem med måltid utan de ska vara på tom mage, en halvtimme innan frukost och sen tar jag när jag går och sover.
  • UntilTheDark

På mig hjälper det inte iallafall, har ätit upp till 800 mg magnesium och såklart kalcium samtidigt. Känner ingenting på det. Får fortsätta med mina  antidepp.

Svar på tråden Magnesium mot ångest och depp